کد مطلب: ۴۹۳۸۳۲

حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰

حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال 1400

در پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰، حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال آتی، ۳.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در تبصره ۱۲ پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است، پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروه‌های مختلف حقوق بگیر موضوع جز (۱) این بند و معادل افزایش ضریب ریالی برای افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوق بازنشستگان متناسب سنوات خدمت قابل قبول، از سی و پنج میلیون ریال کمتر نباشد.

بنابراین کف حقوق کارکنان رسمی و پیمانی و بازنشستگان و وظیفه بگیران در سال ۱۴۰۰، ۳.۵ میلیون تومان در ماه است. این رقم در بودجه سال ۹۹، ۲.۸ میلیون تومان بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امسال با همسان سازی حقوق بازنشستگان حداقل حقوقشان شده سه میلیون و پانصد برای سال بعد هم همین مبلغ بعنوان حداقل حقوق بیان کردن یعنی عملا چیزی اضافه نمیشه

  • ناشناس

    با سلام
    چرا افزایش حقوق کارگران یکبار در سال و مقدار ناچیزی است ولی کارمندان مرتب همسان سازی دارند تفاوت حقوق کارمند و کارگر خیلی زیاد شده و تا جایی که من مقایسه کردم کارمندان تقربا دو برار کارگران هست پس کی قراره به داد کارگر برسه با این حقوق های ناچیز و موضوع مهم دیگه اینکه اصلا اکثریت کارخانه ها طرح طبقه بندی مشاغل ندارند من که فوق لیسانس هستم با کارگر بی سواد حقوقمون یکی هست. اگر حداقل طرح طبقه بدی مشاغل اجرا بشه شاید کمی از حق ضایع شده ما برگرده

    • ناشناس

      دوست عزیز تو مملکتی زندگی می کنیم که همه در وضعیت بدی به سر می برن، من با فوق لیسانس شیمی تجزیه و رسمی آموزش و پرورش، با ۶سال سابقه بیمه و دوسال سابقه آموزش و پرورش ۳تومن میگیرم. اضافه کاری هم داده نمیشه، در حالی که زمانی که شرکت بودم حداقل اضافه کار داشتم.

  • ناشناس

    سأل 1400هم سر حقوق بازي در مي اورند ?