کد مطلب: ۵۶۵۴۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حذف ارزان‌ترین خودروهای ایرانی از بازار/ حداقل قیمت خودرو چقدر خواهد شد؟

حذف ارزان‌ترین خودروهای ایرانی از بازار/ حداقل قیمت خودرو چقدر خواهد شد؟

ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران در شرایطی یکی یکی از چرخه تولید حذف می‌شوند که جایگزین هم قیمت این خودروها وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نtیوز اواخر پاییز سال ۹۸ اعلام شد که پراید ۱۳۱ از چرخه تولید حذف می‌شود. با توقف خط تولید این مدل پراید نه تنها جایگزینی برای آن به بازار نیامد که بهای مدل‌های دست دوم این خودرو به سرعت شروع به رشد کرد.

پس از پراید ۱۳۱، سایپا تولید دومین مدل پراید یعنی پراید ۱۱۱ را در بهار سال گذشته متوقف کرد و البته جایگزینی دیگری برای آن قائل نشد.

حالا خبرها حاکی از آن است که این خودروساز تصمیم دارد پراید ۱۵۱ را هم از خط تولید خارج کند و به تدریج ارزان‌ترین اما پرحاشیه‌ترین خودروی ایرانی را به تاریخ بسپارد.

هرچند سایپا قبلا اعلام کرده که خودروهای کوئیک، ساینا و تیبا را به عنوان جایگزین‌های ارزان‌قیمت پراید تولید کرده است اما بهای تمام این خودروها از پراید بالاتر است.

در گروه خودروسازی ایران‌خودرو که دیگر هیچ خودروی زیر ۲۰۰ میلیون تومان وجود ندارد و البته این خودروساز بنا دارد برخی ارزان‌ترین مدل‌های خودروی خود را از چرخه تولید خارج کند.

پژو ۲۰۶ تیپ دو یکی از این خودروهاست که در حال حاضر ۲۲۳ میلیون تومان قیمت دارد و زمزمه‌های حذف خودروی پژو ۴۰۵ هم شنیده می‌شود.

خودرویی که در حال حاضر حداقل ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. جالب است که در این میان خودروهایی به عنوان جایگزین این خودروها معرفی شده‌اند که همگی بالای ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

خودروهایی که آریا، شاهین و فیدلیتی معرفی شده‌اند اما حتی مشخص نیست که تولید انبوه آن به سرانجام برسد یا نه؟

مصداق این ماجرا رونمایی پر سر و صدای پژو ۳۰۱ در سال ۹۸ بود. در این مراسم رونمایی مدیرعامل وقت ایران‌خودرو اعلام کرد که با وجود تحریم‌ها و خروج پژو از ایران موفق به تولید پژو ۳۰۱ شدیم.

آن زمان قیمت این خودرو را حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کردند اما تا امروز هیچ خبری از تولید این خودرو نبوده است.

مطالعه گزارش لیستی از ۱۰ خودروی جدید بازار پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باعث هرنوعی گرانی ها توجامعه اول خود مردم هستش بعد دولت.

  • ایرونی

    ۲ عامل باعث سواری گرفتن خودروسازان ورشکسته از مردم ایران است
    یکی صف کشیدن برای خرید خودروهای بنجول به هر قیمتی
    دومی محدودیت واردات خودروهای با قیمت متوسط به پایین توسط دولت
    دومی که عمرا بذارن بیاد اولی رو که مردم میتونن نخرن

    • ناشناس

      کسایی که خودرو دارن میگن مردم نخرن
      باافزایش قیمت کسی که خودرو نداره ضرر میکنه و نمیتونه بخره
      کسی که داره قدیمی رو میفروشه حداقل یه پولی دستش هست که جدید بخره
      اورد ناشتا ندین

    • سهیل

      کلا هدفمندی این خبر بالا نگه داشتن قیمت خودرو هستش ولا غیر
      پس صف کشیدن مردم وبی عرضگی دولت هم در اختلاس خودرو سازان قابل توجه است.

  • فرهاد

    کلن مردم ایران دیدن جایی صف هستش بدو بدو میرن صف جنسو میخرن اگخ آشغال هم باشه آخه آدم عقل سالم داشته باشه تو ایران خودرو میخره واقعن نباید خرید

  • ناشناس

    ما اجازه هیچگونه اظهار نظری را نداریم هرچه تصمیم بگیرن مسئولین قبول داریم?

  • ناشناس

    همون بیست ملیون پرای پرایدهم زیاد بود الان باچه درامدی میشه ماشین خرید .اینها چه فکر میکنن..

  • ناشناس

    سیاست این دو غول خودرو سازی فروش و تولید خودروهای بالای ۵۰۰ میلیون به بالا ست تا سوددهنگفتی به جیب مبارک هیات مدیره و الباقی علما و مدیران برود چون بزودی قراره ونزولا بشویم به خاطر همین این دو خودرو ساز از الان دارن مسابقه رو شروع کردن همش هم دروغه هیچ برنامه و جایگزنی وجود نداره فقط همین.

  • ناشناس

    این دادو بیداد به خاطر گرانی است پس بهتر ایت تجدید نظر کنی قینتها را بر گردانید واقعا ملت با کارگری وباز نشسته ها با حقوق بخور ونمر وکارمندان با وجدان با حقوق ۶ الا ۵ میلیون چطور ۳۰۰ پیلیون پرای خودرو ایرانی پرداخت کنند حتی بدون اقساد پس دولت کل کارکنان خود چه از کشوری وچه از لشکری پس کل دو خودرو ساز باید تعطیل شود چون تعلق به ملت نیست وحتی در سود سهام عدالت هم زیان داده پس تعطیل کنید تا دلالان دستشان قطع وابروشان را ببرید ومسعولان ایران خودرو دادگاهی وخود سر ها را که پیش فروش یک ساله وقیمتهای گزاف وبه جان ملت وحشت انداختن ما روزی برای این کشور زحمت کشیدیم فقط امروزو فردا کردیم که نتیجه اش هر روز گرانی ۲میلیون الا ۷ میلیون ?

  • امیرحسین

    واقعا اینا دارند چی میسازن مردم هم که سوار میشن یه مشت فرغون تحویل مردم میدن”خودرو خارجی ازاد کنید تا وارد بشه مردم واقعا خسته شدن از دست این دو خودرو ساز فرغون ساز

  • ناشناس

    هیچ حرفی نداریم بلکه هرغلطی دوست داریدانجام میدهید این دو خودروساز کشور بزرگترین مافیایی این مملکت هستند فقط میتوانیم بگوییم خدا مارو از این ظلم نجات بده به عظمت خودت قسم حالمون به هم میخوره از این وضع زندگی کردن توی ایران خسته شدیم به معنای واقعی نفس بر.

  • *

    چون جامعه در مقابل افزایش قیمت کالا پرسشگر بوده و کشش ناپذیر است و از مسولین هم درخواست بررسی می کنند،به بهانه ی ارتقا ،کالا را بازیگر اسم و رنگ و لعاب(از پراید به کوییک و …) باقیمت جدید عرضه میکنند. هم مسوول وهم جامعه دیگر مقایسه سالیانه انجام نمی دهند
    در کل چون همتی برای اصلاح نبوده تو ضررند
    طبق اعلام خودشان بیشترین رشدشان هم ازفروش محصولات گران قیمت بوده امان از انحصار