خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۱۴۷۰

لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تقدیم دولت شد

لایحه حذف چهار صفر از پول ملی تقدیم دولت شد

همتی اعلام کرد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی، رئيس كل بانك مركزی در نشستی که به دعوت فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سیاست‌های پولی و ارزی دولت را تشریح کرد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس کل این بانک که صبح امروز در جمع اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت؛ با اشاره به مجموعه اقدامات بانک مركزی اظهار کرد: در حوزه ریالی و ارز، بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و این نهاد روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می‌برد و همان طور که قبلا نیز گفته‌ام این روند تعادلی بازار ارز نباید براساس هیجانات کوتاه‌مدت پیش برده شود.

همچنین در ادامه همتی با توجه به مجموعه اقدامات در حال انجام پیش‌بینی کرد که عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری بگیرد.

بنا به اظهارات رئیس شورای پول و اعتبار، مهمترین اقدام پیش روی بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و سامان دادن به این مهم است؛ به گفته همتی این موضوع نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده عمل شود.

رئیس کل بانک مرکزی صیانت از سپرده‌های مردم و ثبات بازار پول را مهمترین دغدغه بانک مرکزی خواند و تأکید کرد که این امر ، اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی است.

در این جلسه همتی اعلام کرد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

عالی‌ترین مقام بانک مركزی با اشاره به منفی شدن شاخص بهای تولیدکننده در آذر ماه که نسبت به آبان ماه 4.5 واحد درصد کاهش داشته است و نیز کاهش رشد بهای کالاها و خدمات مصرفی در ماه‌های آبان و آذر ابراز امیدواری کرد با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام
    اگر واقعا صفر از پول ملی حذف بشه، تکلیف چک های بلند مدت چی میشه؟ از کجا میشه فهمید مبلغ چک درست هست یا نه؟