کد مطلب: ۴۱۴۴۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا به اتباع غیرایرانی خدمات بانکی ارائه می‌شود؟

آیا به اتباع غیرایرانی خدمات بانکی ارائه می‌شود؟

اتباع غیرایرانی برای افتتاح حساب در بانک‌های کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند و روند افتتاح حساب و امور بانکی آنها با اتباع ایرانی تفاوت‌هایی دارد.

اتباع غیرایرانی برای افتتاح حساب در بانک‌های کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند و روند افتتاح حساب و امور بانکی آنها با اتباع ایرانی تفاوت‌هایی دارد.

خبرنگار تجارت‌نیوز با مراجعه به چند شعب بانکی کشور به پیگیری وضعیت بانکی اتباع خارجی پرداخته که در این گزارش می‌خوانید.

اپراتور یکی از شعب بانک صادرات درباره شرایط افتتاح حساب اتباع غیرایرانی می‌گوید: تنها داشتن گذرنامه برای افتتاح حساب کفایت نمی‌کند و آنها باید برای انجام امورات بانکی خود دارای کد فراگیری که کشور برای آنها صادر کرده باشند. این کد جهت احراز هویت و تطابق اطلاعات فردی است.

مدیر شعبه یکی از شعب بانک سپه نیز در رابطه با اتباع غیرایرانی عنوان می‌کند: در صورتی برای اتباع غیرایرانی حساب افتتاح می‌شود که علاوه بر داشتن گذرنامه و کد فراگیر، سابقه چک برگشتی و بدهی غیرجاری نداشته باشند. در این صورت این افراد می‌توانند از خدمات سامانه‌های بانکداری اینترنتی، تلفن‌بانک و همراه بانک سپه نیز استفاده کنند.

همچنین اپراتور یکی از شعب بانک صادرات درباره مسدود شدن کارت عابر مهاجرین افغانستانی می‌گوید: افرادی که دارای گذرنامه نبوده و مهاجر غیررسمی هستند یا تاریخ انقضای گذرنامه آنها به پایان رسیده به طور کلی از دایره خدمات بانکی حذف می‌شوند. اما اگر فرد دارای کارت آمایش (کارت خروجی مدت‌دار) باشد تنها حساب بانکی با دفترچه برای او افتتاح شده و نمی‌تواند از کارت عابر و خدمات الکترونیکی استفاده کند. اگر کارت عابر مهاجری مسدود شده احتمالا تاریخ انقضای گذرنامه آنها به پایان رسیده است.

اتباع خارجی که دارای گذرنامه هستند، در دریافت وام بانکی، افتتاح حساب، استفاده از دسته چک و نقل و انتقال پول مشابه اتباع ایرانی هستند و مشکلی در استفاده از خدمات بانکی نخواهند داشت.

در ادامه پیگیری‌ها اپراتور یکی از شعب بانک ملت نیز درباره خدمات بانکی به اتباع خارجی می‌گوید: شرایط ارائه خدمات از جمله افتتاح حساب و خدمات دسته چک برای اتباعی که گذرنامه دارند همانند اتباع ایرانی بوده و تنها محدودیتی که وجود دارد برای افراد دارای کارت آمایش بوده که نمی‌توانند از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.

یکی از اپراتورهای شعب بانک ملی نیز با تاکید بر داشتن گذرنامه عنوان می‌کند: اتباعی خارجی که در ایران ساکن هستند تنها در صورتی که به طور قانونی وارد کشور شده و دارای گذرنامه معتبر هستند می‌توانند از در بانک حساب افتتاح کنند و از خدمات بانکی استفاده کنند، همچنین اگر شخصی دارای معرفی نامه کتبی از جانب یکی از ارگان‌های دولتی و یا کنسول‌گری های سفارتخانه‌های خارجی مبنی بر شناسایی و تایید متقاضی باشد نیز امکان دریافت تسهیلات و خدمات بانکی را دارد.

وی می‌افزاید: اتباع خارجی که دارای گذرنامه هستند، در دریافت وام بانکی، افتتاح حساب، استفاده از دسته چک و نقل و انتقال پول مشابه اتباع ایرانی هستند و مشکلی در استفاده از خدمات بانکی نخواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امید

    کدام بانک ها برای اتباع امکان افتتاح حساب وجود دارد

  • امید

    سلام جهت افتتاح حساب اتباع با کارت آمایش کدام بانک مراجعه کنیم ممنون

  • حسن ظفری

    من یک مهاجر قانونی هستم ممنون که این خبر رانشر کردید ولی یک بار بانک بروید وبگویید اتباع هستم و کوچکترین خدماتی ازجمله افتتاح حساب یا حتی چک نقد کردن بخواهید تا به عمق فاجعه پی ببرید

    • مرگ ایران

      واقعا چرا

  • محمود

    باسلام وخسته نباشید من ۷سال میشه حساب دارم بانک ملت کارتم گم شد دیگه بهم ندادن چند بار رفتم میگن دیگه ب افغانی ها کارت صادر نمی شه چیکار کنم این
    اسلام است

  • ناشناس

    هیچ بانکی در ایران برای اتباع افتتاح حساب انجام نمی‌دهند نه با پاسپورت افتتاح حساب انجام میشه نه با پاسپورت

  • ناشناس

    سلام آیا اتباع افغانی انسان نیست این چه جور انسانیتی هست که اتباع در ایران از خدمات بانکی همراه بانک اینترنتی حذف باشد این چه شرایطی ه که افغانیه بدبخت داره واقعا گذاشتین اسمشو انسانیت نه این رسمش نیست

  • Mjtbanzre

    سلام به مسئول اتباع اقا ترو به خداوند جان آفرده قسم تکلیف افغانستانی هارو روشن کن ازطرف به سرایر کشور دستور دادین که تمام نانوای ها کارتی هیچ نانوای پول نمی گیره ازطرف دیگر به تمام بانک ها هم دستور دادین که به هیچ افغانستانی کارت بانکی ندن من کارتم شکسه تمام بانک های انصار رو رفتم میگن به اتباع کار انجام نمیشه

  • ناشناس

    دروغه اصلا بانک سپه برای اتباع حساب باز نمیکنه من هم اقامه دارم هم گواهی اشتغال هم کد فراگیر اما خدمات نمیدادند به اتباع

  • ناشناس

    بانک ملت هم خیلی اذیت میکنه و افتتاح حساب انجام نمیده حتی اگه تمام مدارکت کامل باشه و اقامه و کد فراگیر و گواهی اشتغال داشته باشی

  • ناشناس

    بانک صادرات حساب بازکردم