کد مطلب: ۴۷۴۳۵۷

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

حقوقی‌ها از شنبه بازار سرمایه را متعادل می‌کنند

حقوقی‌ها از شنبه بازار سرمایه را متعادل می‌کنند

در جلسه امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حقوقی‌های بازار سرمایه تصمیماتی در رابطه با نحوه بازارگردانی در بورس گرفته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشستی که امروز با حضور سهامداران عمده برگزار شد، در پاسخ به سوالی بر اینکه طبق گفته شما امروز جلسه با حضور حقوقی‌ها برگزار شد در حالی که باید قرارداد بازارگردانان توسط شرکت‌هایشان انجام شود، چرا این اتفاق رخ نداد؟ گفت: صندوق تثبیت یا همان حمایت بازار به عنوان صندوق توسعه در بازار حضور دارد و هم اکنون نقش نقد شوندگی خودش را ایفا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که سرمایه‌داران عمده از آنجایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و هم جز سهام‌داران عمده ناشر هستند، این گروه از افراد باید به ناشران سهم بدهند به علت آنکه ناشران از خود سهمی ندارند.

او افزود: هر کدام از این حقوقی‌ها چندین شرکت در زیر مجموعه خود دارند به همین علت ما سعی کردیم با این گروه از افراد جلسه بگذاریم عمدتا جلسه‌‌هایی که بورس تهران یا سازمان بورس با خود ناشران برگزار می‌کند برای آن است که تا آنان بیایند و قرار داد‌های خود را با سبد گردانان تنظیم کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم، تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه از روز شنبه خواهند گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه‌ای باشد که به سبدگردانان کمک کند.

او در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صددرصد بحث بازارگردانی را با آن‌ها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثرگذاری در بازار داشته باشند ما در حال حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت‌سنجی می‌شوند و به همان میزان در بازار مشارکت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ترانه

    هشدار هشدار در هفته آینده شاهد یکی از بدترین ریزش ها خواهید بود. از ما گفتن بعد نیایید آه و ناله کنید. در ضمن اگر شنبه زور بزنند و بازار رو نگه دارند از اواخر وقت شنبه یا یکشنبه صبح ریزش شدید شروع خواهد شد. همانطور که هفته گذشته هم گفتیم سه شنبه و چهارشنبه سقوط شاخص بود ولی هفته آینده ریزش بسیار شدید است. مراقب باشید در گرداب پر تلاطم بورس نابود نشوید. روز خوش

    • ناشناس

      چرا فاز منفی میدی اخه توکه سواد بورسی نداری بیکاری
      امدی نظر میدی دلار ۲۴ هزار تومنی با این تورم اخه مثلا سهام خودرو ۵۰۰ تومن معنی داره اخه من نمیدونم شماهایی که اطلاعات ندارید کاسه داغ تر از اش هستید غصه سهامداران میخورید این برای کسانی گفتم که فاز منفی میدن تا دل سهامداران خالی کنند

  • ناشناس

    اعتماد از باز رفت چهارشنبه حقوقی چقدر خبهمن خرید ادم خندش میگرفت ولی باز هم تو منفی 5بسته شد. فقط. فروش

  • ناشناس

    برادر من اینا همش تلقینه .بگن شنبه مثبت میشه هیچ کی تو صف فروش نمیره خود به خود درست میشه .بگن شنبه منفیه همه میرن تو صف فروش .چرا ما آدما به خودمون نمیاییم .افسارمون تو دست خودمونه .ولی همش منتظریم یکی بیاد یه سوکی بهمون بزنه تا راه بیفتیم .یا یکی بگه هاش تا وایسیم .تو صف فروش نرو اگر روز قرمز به خودت دیدی هر چی خواستی بگو

  • محمد

    بازار بورس چرا از منفی درنمیاد؟چون ۸۰درصد کسانی که الان فعالند در بازار سرمایه فقط هدفشون کسب سود و ثروت چندشبه بوده ولی به اندازه یه نقطه کوچیک نه تحلیل بلدند نه مدیریت ریسک نه مدیریت سرمایه و نه ذره ای روانشناسی بازار و خویشتن.نتیجه چی میشه؟با دیدن اولین صف سبز و قرمز میپرن وسط جمعیت و روزگار میشه چیزی که الان میبینی.هم خودشونو خونه خراب میکنن هم بازار رو نابود میکنن

    • دنیا

      این بازار نه تحلیل حالیش هست نه با بنیاد کار داره نه مدیریت درش تاثیر داره کل بازار یا منفی میشه یا مثبت این رو توچطوری تحلیل میکنی بگو بقیه مردم هم متوجه بشن وقتی دستوری بالا وپایین رفتن بازار تعیین میشه دیگه هیچ علمی جواب نمیده

  • ناشناس

    این اقا خودش تا شنبه از استرس مرده. چهرش پز از استرسه اول خودشو متعادل کنه. هیف بورس که افتاد دست این

  • ناشناس

    واقعا اینجوری نمیشه فقط با حمایت از چند تا سهم شاخص ساز بقیه بازار رو به حال خودش رها کرد.اخه این چه دیدگاه اشتباهیه

    • ناشناس

      وقتی کاهش چند سهم باعث کاهش همه میشه چرا افزایش باعث افزایش همه سهمها بخصوص ارزشی ها که بیخود پایین اومدن نشه

  • ناشناس

    یعنی اینکه دوباره حقوقی ها وارد بازی میشن بهترین شکل ممکن صفهای منفی خورده را میخرن این مسخره بازی تعادل اسمش
    اگه راست میگن واسه متعادل شدن یک هفته تابلو را سبز نگه دارن نیازی به این جلسات فداکاری حقوقی نیست

  • ناشناس

    ۲درصد سود ماهانه بی ریسک بانک میده . اونی که سکه یا سهام میخره سود بیشتر میخاد . خوب ریسک و نوسان هم بیشتر میشه . انتظار داشته باشیم سود کردیم واسه خودمون باشه ضرر کردیم حقوقی و دولت بیاد سهام مارا بالا بخره ؛ زرشک.

  • ناشناس

    نمیفروشم،تا حقم رو بگیرم

    • ناشناس

      اخرا

  • ناشناس

    شاید شما اقای قالیباف دستورات مافوقت را انجام می دی ولی به دست تو خانوادهای زیادی نابود شد و رفت پی کارش . نمی دانم این دنیا چه ارزشی دارد که شماها به خاطر پست ومقام وماندن درآن قادرید پس انداز ناچیز این مردم تحت ستم را که از ضروریات زندگی زدند و وارد بورس کردند را به جیب مفت خوران وانگلزاده ها بریزید.