کد مطلب: ۴۳۹۲۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبر از حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ / چرا برخی بازنشستگان هنوز عیدی نگرفته‌اند؟

آخرین خبر از حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ / چرا برخی بازنشستگان هنوز عیدی نگرفته‌اند؟

پرونده حقوق بازنشستگان در سال آینده به کجا می‌رسد؟ بر اساس اخبار منتشر شده، بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور و لشگری تکلیف‌شان مشخص شده است و در این میان هنوز تکلیف بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نامشخص است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ در این‌باره گفته است: «طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد برای افزایش حقوق در ‌سال ۹۹ به این شکل اقدام شود که تمام حقوق‌بگیرانی که در‌ سال۹۸ حداقل حقوق‌شان یک‌میلیون و ۵۶۰‌هزار تومان است، در ‌سال آینده حقوق‌شان تا ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان افزایش یابد.

البته همه کسانی که زیر دو‌میلیون و ۸۰۰ هزارتومان حقوق می‌گیرند، امکان رسیدن به حقوق ۲‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومانی را ندارند و این میزان افزایش حقوق بستگی به ساعات کار افراد و قراردادهای استخدامی شان دارد.

به‌گفته او، این حکم شامل بازنشستگان، شاغلان و قراردادی‌ها خواهد شد.

در این میان اما تکلیف حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده است. میزان حقوق این دسته از بازنشسته‌ها پس از تعیین حداقل حقوق کارگران مشخص می‌شود.

علی خدایی، نماینده شورای عالی کار در این‌باره به تجارت نیوز می‌گوید که تکلیف حقوق این دسته از بازنشستگان در نیمه اول فروردین ۹۹ مشخص می‌شود.

او همچنین توضیح می‌دهد که نمایندگان کارفرمایی و دولت با اشاره به وضعیت نامساعد بنگاه‌های کسب و کار و وضعیت اقتصادی کشور اعتقاد دارند که حداقل مزد همراه با مزایا باید دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد اما نمایندگان کارگری که نگران قدرت خرید بازنشستگان هستند، با این موضوع مخالفند و اعلام کرده‌اند که حداقل مزد باید بدون احتساب مزایا به رقم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد تا حداقل حقوق کارگران از این رقم پایین‌تر نیاید.

خدایی توضیح می‌دهد که در صورت تصویب این رقم برای مجموع مزد و مزایا، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود اما اگر نمایندگان کارگری بتوانند حرفشان را به کرسی بنشانند مجموع حقوق و مزایای کارگران بالای سه میلیون تومان می‌شود و حداقل حقوق بازنشستگان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در این میان برخی مخاطبان تجارت نیوز در نظرهایشان گفته‌اند که شماری از بازنشستگان و مستمری‌بگیران هنوز عیدی نگرفته‌اند.

نماینده شورای عالی کار در واکنش به این مخاطبان توضیح می‌دهد که بر اساس گزارش‌هایی که نمایندگان شورای عالی کار از سازمان تامین اجتماعی گرفته‌اند، این سازمان تمام مطالبات خود را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پیش از شروع سال نو پرداخته است و احتمالا این دسته از مخاطبان بازنشستگان سایر صندوق‌ها هستند که باید این موضوع را از مدیران همان صندوق‌ها جویا شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بروجردی از کرمان

    سلام گفتندخیلی سازمانهاسال 91 پنچاه درصد بحقوقشان اضافه کردید وخیلی از ادارات مانندبهزیستی صورت نگرفت وحالا بعدچندسال میخواهیدبه ادارات مابقی بدهیدپس ما که سال97 بازنشست شدیم چی گناه کردیم باحقوق کم وحتی پاداشی دادن که حتی پول یک پرایدم نشد چی میشه واقعا انصافه فکریهم بحال ما باشید

  • س

    نظرم اینه ما را جزو انسان حساب نکردن س ش

  • ناشناس

    امروزحقوق فروردین ماه ٩٩ را دادن بدون اینکه یک قران اضاف کرده باشن میخواستم ببینم پس این همه همه حا گفتن حقوق بازنشته ها ی تامین اجتماعی اضاف شده چرا به حسابها واریز نکردن چی شد واقعا???

  • ناشناس

    سلام چرا همسان‌سازی افزایشی به من بازنشسته نذاشته

  • ناشناس

    سلام ،دوستان بیایید دست همدیگر بگیریم،از شورای عالی کار بخواهیم توضیحی بدن واسه مستمری بگیران که ،بر چه حسابی وکدام قانون هزار تومان به حق زن اضافه میکنن ،الا اخر …کل اضافه مطالبات حق زن ومسکن،،شده 24 تومان ،اخه این همه سخاوتمندی؟!!!ما راشرمسار کردید،این همه دست ودلباز بودید وبیشتر از حقمون بهمون دادید سپاسگذاریم ،اقای دولت حتما امسال وسالهای اتی ما بازنشستگان اولین نفراتی هستیم که پای صندوقهای رای میریم مطمئن باشین

  • ناشناس

    س آقای دولت ایا شما خودت میتونی با ماهی دوملیونو و دویست زندگی کنی اونم با کلی قسط و وام یه خانواده ی ۵نفری حداقل حقوق بازنشسته هارو به ۴ میلون برسونین درسته این ۴ می دونم دردی رو دعوا نمی کنه ولی از دوملیون بهتره اونم با این ویروسی که اومده همه چیز چهار برابر گرون شده تورو خدا کاری بکنین

  • ناشناس

    چرا از حقوق مادرم دو بار مطالبات و از وام ۷ تومنی هم یک بار مبلغ ۲۸۵۰۰۰ تومن کم کردن
    یعنی چی چرا؟؟؟؟

  • ج

    تو کشورای دیگه طرف باز نشست که میشه میره یک کشور بهتری رو انتخاب میکنه که دوران بازنشستگیشو اونجا بگذرونه . ما بعداز بازنشستگی تازه باید یک شغل انتخاب کنیم تازه بریم سر کار ، که اگه نریم با حقوق بازنشستگی مگه میشه زندگی کرد .

  • ندا

    بالاخره بيمه بازنشستگي ساليانه خوبه يا نه اين كساني كه در دفاتر پيش خوان دولت در مورد بيمه بازنشستگي ده ساله تبليغ ميكنن راست ميگن يا دروغ

  • ناشناس

    تورو خدا نگین چرا حقوق کمه بدتر می کنن حقوق مارو این ماه بعد ازچهار بازنشسته ۳۰۰هزار تومان کمتر کردن از یک ملیون صد بی دلیل ماه دی رو ۸۰۰ تومان دادن بدون دلیل