خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۵۲۶۸

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حقوق کارمندان بدون شک ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

حقوق کارمندان بدون شک 20 درصد افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون برنامه مجلس با تاکید بر لزوم اصلاح ساختاری اقتصاد در بررسی لایحه بودجه 98، گفت: بدون شک حقوق کارمندان برای سال آینده نسبت به امسال 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما اشکال اساسی ساختار لایحه بودجه این است که تمام بودجه تنها برای 5 میلیون نفر کارمند و بازنشسته دولتی تنظیم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها لایحه بودجه سال 98 کل کشور در حال بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است که بیشتر نمایندگان از عدم تطابق لایحه بودجه با وضعیت فعلی اقتصادی کشور ناراضی هستند و معتقدند که با وجود برگزاری جلسات متعدد بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس، اصلاح ساختاری اعمال نشده است و لایحه بودجه سال 98 با بودجه سنوات قبلی تفاوتی ندارد و این بودجه تنها برای اداره امور جاری کشور تنظیم شده است، زیرا از 440 هزار میلیارد تومان بودجه جاری دولت حدود 310 هزار میلیارد تومان تنها هزینه حقوق کارمندان دولت و مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد است و بخش ناچیز دیگر آن هم صرف پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها و بودجه عمرانی می‌شود.

سوالی که مطرح می‌شود این است آیا نمایندگان مجلس خواهان اصلاح ساختار لایحه بودجه سال 98 کل کشور نیستند؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: لایحه بودجه سال 98 کل کشور باید متناسب با شرایط فعلی اقتصادی کشور تنظیم می‌شد که متاسفانه دولت به تاکیدات بر لزوم تطابق بین لایحه بودجه سال آینده با وضعیت پیرامونی کشور عمل نکرده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت اصلاح ساختاری را در بخش‌های مختلف بودجه انجام داده بود به هیچ عنوان با این وضعیت آشفته روبه رو نبودیم، به همین جهت اصلاح ساختار لایحه بودجه‌ 98 کل کشور از سوی نمایندگان مجلس ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش حقوق کارمندان بیش از 20 درصد برای سال آینده وجود دارد؟ افزود: بدون شک حقوق کارمندان برای سال آینده نسبت به امسال 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما اشکال اساسی ساختار لایحه بودجه این است که تمام بودجه تنها برای پنج میلیون نفر کارمند و بازنشسته دولتی تنظیم شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از 440 هزار میلیارد تومان بودجه جاری دولت حدود 310 هزار میلیارد تومان تنها هزینه حقوق پنج میلیون نفر کارمند و بازنشسته دولتی است، درحالی که در بودجه باید به فکر اداره جامعه 80 میلیون نفری کشور بود و لایحه بودجه سنواتی باید برای کل جمعیت کشور تنظیم شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.