کد مطلب: ۳۰۸۹۸۷

حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت

حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از برگزیدگان مسابقات ملی مهارت

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود، با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و کارآفرینی از برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت حمایت کرد.

این تفاهم نامه حمایتی با حضور دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل، حسن تلیکانی و عیسی امامی اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران و روسای ادارات مرکزی بانک قرض الحسنه مهرایران از یک سو و سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ابوطالب جلالی رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از طرف دیگر، منعقد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر مرتضی اکبری در رابطه با انعقاد این تفاهمنامه همکاری بیان داشت: بر اساس این تفاهم نامه بانک قرض الحسنه مهرایران به منظور حمایت از نخبگان، اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و کمک به توسعه فعالیت‌های خود اشتغالی و کارآفرینی به ۱۳۱ نفر از استعداد‌های برتر این دوره از مسابقات که در رده های اول تا سوم قرار دارند تسهیلات قرض الحسنه یکصد میلیون ریالی پرداخت می‌کند.

وی افزود: این بانک با توجه ویژه به لزوم ترویج آموزش‌های مهارتی در جامعه به عنوان یکی از عامل‌های اصلی در رفع معضل بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ترغیب و تشویق این استعدادهای درخشان مهارتی با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یکصدمیلیون ریال در ازای هر نفر، از برگزیدگان این دوره از مسابقات حمایت می کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این بانک خاطرنشان کرد: اقدامات مطلوب و موثری در زمینه‌های ارتقا معیشت، درمان، ازدواج جوانان و … توسط این بانک انجام شده و در سه سال اخیر توجه بانک قرض الحسنه مهرایران به عرصه های اشتغالزایی و کارآفرینی معطوف شده است. وی افزود: در این مدت بانک با نگرش ویژه به حوزه اشتغال و ایجاد رونق اقتصادی بیش ز ۵۵ درصد منابع خود را به حمایت از کارآفرینان، اشتغالزایی و تولید اختصاص داده است.

دکتر اکبری تصریح کرد: خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهرایران می‌تواند به کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور بیاید تا کسانی که در این مرکز، مهارت آموزی می‌کنند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت این بانک به راحتی وارد عرصه کاری شوند.

وی ادامه داد: قطعا کسانی که در این سازمان مهارت آموزی می‌کنند می‌توانند موجبات پویایی‌های اقتصادی کشور را فراهم کنند، بنابراین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و کمتر، در حمایت از این اقشار موثر خواهد بود.

در ادامه، سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز اظهارداشت: مسابقات ملی مهارت با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی که عمدتا جوانان زیر ۲۱ سال هستند، برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی آن پس از گذراندن اردوهای آمادگی به مسابقات جهانی مهارت اعزام می شود.

وی درباره تعاملات بانک قرض الحسنه مهرایران در حوزه های مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی بیان داشت: جای خرسندی است که یک نهاد مالی توجه شایسته‌ای به مسئولیت‌های اجتماعی دارد و در این راستا گام‌های موثری را برداشته است.

دکتر پاک‌سرشت تصریح کرد: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود بانک قرض الحسنه مهرایران زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فراهم شود.

منبع:روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.