کد مطلب: ۶۷۷۰۱۸

رئیس‌جمهور گفت:

خبر جدید درباره قیمت نان/ فروش کدام کالاها سهمیه‌ای می‌شود

خبر جدید درباره قیمت نان/ فروش کدام کالاها سهمیه‌ای می‌شود

شب گذشته جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد. در این جلسه روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در استان‌های مختلف بررسی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت اقتصاد در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارش داد که ۵۷ درصد از نانوایی‌های کشور تحت پوشش طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان قرار گرفته‌اند و تا پایان تیر مابقی نانوایی‌ها این طرح را اجرا خواهند کرد.

به نقل از تسنیم ، در این جلسه گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه دستاوردهای اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح و اعلام شد تاکنون ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و قرار است تا پایان تیر این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

بر اساس همین گزارش برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تاکنون ۴۰ درصد یارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان به‌صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح به صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم باز می‌گردد.

در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی آثار مثبت و سازنده حکمرانی مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح شد که نشان می‌دهد دولت هم‌اکنون اشراف کامل‌تری بر میزان هدررفت یارانه‌ها در زنجیره تامین آرد و نان بدست آورده است‌.

ابراهیم رئیسی در این جلسه بار دیگر بر لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح زیرساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان است و به هیچ عنوان افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود.

وی اظهار داشت: موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به‌عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها و در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اراده و تصمیم دولت بهینه‌سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است و این طرح پیگیری خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوب ما رو به گدایی عادت دادین

    • ناشناس

      اینا فقط میگن قیمت نان کارگر چیکار کنه طوری تنظیم کنه که نانوایها مالیات ندن خمیر مایه بیمه

  • ناشناس

    خوب قیمت نان ثابت میماند قیمت گارگر وبیمه وخمیرمایه ونمک وروغن ولباس کارو غیره رفته بالا صاحب نانوای چکار کند که در امدس امده پایین

  • ناشناس

    خیلی خوبه این کار اگه به سرانجام برسه نونوایی هست روزی دوکیسه نمیپزه ۱۰کیسه آرد یارانه ای میگیره اگه آزاد بفرشه روزی ۳۵۰۰۰۰۰هزار تومان سودشه به جیب صاحب نونوایی میره

  • ناشناس

    اخ خداورتان داره اینقدرمردم رواذیت میکنیدیک لقمه نان خشک روهم روانمیدارین به مردم

  • ناشناس

    باسلام الان بااین اوضاع خیلی زندگی برامون مشکل شده خداب دادمون برسه

  • ناشناس

    سلطان تویی مرد تویی هیچ کسی نمیتونه ادای تورو در بیاره مرد

  • ناشناس

    خدا خیرش بده لااقل نون خالی رو هنوز میتونیم بخوریم