کد مطلب: ۶۶۵۴۰۰

این ۹ استان هم یارانه نان می‌گیرند

این ۹ استان هم یارانه نان می‌گیرند

اجرای آزمایشی یارانه نان از زنجام شروع شد و شهرهای دیگر کم کم به این طرح اضافه می‌شوند. کدام استان‌ها در اجرای آزمایشی این طرح شرکت دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طرح هوشمندسازی خرید نان که از نیمه اردیبهشت در زنجان آغاز شد، حالا قرار است در ۹ استان دیگر هم به‌صورت آزمایشی اجرا شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح هوشمندسازی توزیع یارانه آرد در ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود. از آنجایی که نان جزو کالاهای راهبردی است بعد از شناسایی نقاط ضعف در کل کشور اجرا می‌شود.

همشهری نوشت، از ۶ فروردین بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، زنجان به‌عنوان استان آزمایشی اجرای طرح نان انتخاب شد. از ۱۸ اردیبهشت نیز طرح هوشمندسازی خرید نان را اجرا شد.

طبق گفته مهدی بیات، رئیس اتحادیه نانوایان زنجان از ۱۶۰۰ نانوایی در استان، هم‌اکنون بیش از ۱۵۰۰ نانوایی به کارتخوان‌های هوشمند مجهز شدند و طی روزهای آینده مابقی نانوایی‌ها هم مجهز می‌شوند.

محسن افشارچی، استاندار زنجان اظهار کرد: وقتی نصب دستگاه‌ها نهایی شود به منزله آن است که آماده اجرای کامل طرح هستیم. یعنی آرد به قیمت نهایی و هر میزان که متقاضی باشد به نانوا داده می‌شود. بر مبنای عملکرد نانوا و طبق سیستم هوشمند نیز به نانوا یارانه پرداخت می‌شود.

قزوین، دومین استان

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی قزوین با اشاره به‌وجود ۱۷۳۴ واحد نانوایی در استان گفت: ۹۳ درصد این نانوایی‌ها یعنی ۱۶۱۲ واحد با آرد یارانه‌ای و دولتی پخت می‌کنند که طبق قانون مردمی‌سازی یارانه‌ها مشمول اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان می‌شوند.

رضا افلاطونی افزود: در این استان ۱۲۲ واحد نانوایی آزادپز هستند. بنابراین طرح هوشمندسازی در ۷ درصد نانوایی‌های استان اجرا نمی‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین درباره روند نصب دستگاه‌های کارتخو‌ان طرح هوشمندسازی در واحدهای نانوایی استان بیان کرد: تاکنون بیش از ۶۲ درصد نانوایی‌های استان یعنی حدود هزار واحد نانوایی به این دستگاه‌ها تجهیز شدند.

افلاطونی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ نانوایی دولتی هم بدون کارتخوان هستند و به شیوه سنتی نان را به مردم می‌فروشند که این نانوایی‌ها به‌سرعت در روزهای آینده به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند.

اجرای طرح در فارس به‌عنوان سومین استان

طرح هوشمندسازی یارانه‌ آرد و نان در ۲ استان زنجان و قزوین با اعتبار ۲۴ میلیون و ۹۴۷ هزار قرص نان به‌صورت آزمایشی آغاز شد. فارس هم از ابتدای خرداد به‌عنوان سومین استان این طرح، تجهیز نانوایی‌های خود را به کارتخوان‌های هوشمندسازی آغاز کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: این طرح به شکل آزمایشی در زنجان در حال اجراست. بنا شده در بین نانوایی‌های سایر استان‌ها نیز دستگاه کارتخوان هوشمند توزیع شود تا در زمان مشخص به دستور وزیر کشور به‌عنوان متولی آرد و نان کشور اجرای طرح آغاز شود.

محسن ربانی‌زاده افزود: تاکنون از مجموع ۳۴۰۰ نانوایی فعال در استان در ۴۸۰ نانوایی دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نصب شده است. استان ماهانه به ۴۰ هزار تن آرد نیاز دارد اگر هوشمندسازی انجام شود امکان کمتر شدن نیاز استان هست.

گیلان و گلستان هم به طرح پیوستند

۲ استان گیلان و گلستان هم طی روزهای پایانی هفته گذشته به جمع‌ ۱۰ استانی پیوستند که طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه‌ آرد و نان را اجرا می‌کنند.

اجرای آزمایشی طرح اصلاح یارانه و هوشمندسازی نان گیلان از ۱۶ خرداد و در گلستان از ۱۹ خرداد آغاز شد.

علی عابدین‌پور، مدیر پروژه سامانه مدیریت آرد و نان گیلان گفت: طی اجرای این طرح ۴۰۹۵ کارتخوان برای نانوایی‌های استان درنظر گرفته شده که از این تعداد بیش از ۲ هزار کارتخوان آماده نصب است. در سراسر استان نمایندگان شعب بانک سپه این پوزها را آماده می‌کنند و تحویل نانوایی‌ها می‌دهند.

علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان نیز افزود: طرح هوشمندسازی فروش نان در گرگان، علی‌آبادکتول و آزادشهر اجرا شده است. هم‌اکنون هزار دستگاه کارتخوان در بین نانوایی‌ها توزیع و نصب شده و بعد از این ۳ شهرستان، در شهرستان‌های آق‌قلا، گالیکش و مینودشت شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

طی هفته‌ گذشته برخی از استان‌ها مانند فارس، گیلان، قزوین و گلستان اجرای این طرح را آغاز کرده‌اند و کرمانشاه و همدان هم از اجرای آن طی هفته‌های آینده خبر داده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط یارانه نقدی

  • ناشناس

    این طرح فقط برای نان خوب میشه نه برای کالاهای دیگه
    خب معلومه مردم برای نان که یا وزنش کم بود یا قیمتش بالا،پایین میرفت ،میگن خوبه،دلیل نمیشه برای چهارقلم دیگه هم خوب باشه…
    فقط یارانه نقدی

  • ناشناس

    خواهش میکنم مارو بیشتر از این به استرس ندارید مبلغ یارانه را هیچ وقت را به کالا برگ تعقیر ندید🙏🙏🙏🙏

  • ناشناس

    سلام چرا یارانه به ما نمیدن وقطعش کردن چرا نظر ما را ارسال به سایت ومسئولین نمیکنید ؟؟
    اینها چه حرفی هست یارانه وکوپن مانند دهه سال ۱۳۶۰ به هر ایرانی داده می‌شد فرق وتبعیض بین هیچ فرد ایرانی نبود نباید ملت خوب ایران وامام حسینی وانقلابی ایثارگر همیشه در صحنه را به بهانه دهک ده ۱۰ لغو وحذف یارانه کنید مدیون هستید که ملت را از انقلاب واسلام ودین دل زده میکنید وباعث بانی شما هستید ونفرین خواهید شد دونرخ درکشور اسلامی درست نیست که عده‌ای گران وعده‌ای ارزان بخرند تورم وگرانی برای همه هست مدیریت وزبان خیر خوبی داشته باشیدماهم نیاز به یارانه وکالابرگ داریم از دهک هفت به ده ارتقا دادید چه خوب یکروزه ویکشبه پولدارمون کردید وخودمان خبر نداشتیم باتشکر

  • شیر جلگه

    تنها طرح عادلانه هست هر نانوا نان پخت یارانه می‌گیرد نه هرکس پارتی دارد

  • ناشناس

    آیا میدانستی یارانه نقدی بدهند سه سال دیگه این ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان همان ۴۵۰۰۰ هزار تومان می‌شود.
    یارانه غیر نقدی باید بدهند.

  • ناشناس

    آیا میدانستید خیلی جالب یارانه را قطع کردند قیمت ها را آزاد کردند و حالا میگویند به قیمت قبل خرید کنید و یارانه را در جیب فروشنده میریزند کالبد شکافی اقتصادی

  • ناشناس

    یارانه نقدی فقط کالا برگ نمیخوایم آقایان نماینده مجلس حرف اکثر مردم و بگید نه نظر شخصی خودتان که هیچ گرفتاری ندارید