کد مطلب: ۴۶۸۳۴۴

خبر خوب رئیس جمهور برای استارتاپ‌ها / جلسه ویژه برای واکسن کرونا

خبر خوب رئیس جمهور برای استارتاپ‌ها / جلسه ویژه برای واکسن کرونا

رئیس جمهور درباره شرکت‌های دانش بنیان گفت: این هفته یک جلسه ویژه دارم با آنهایی که در زمینه دارو و واکسن کار می‌کنند. دولت آماده هرگونه کمک است، چون این مساله ضروری است. چه یافتن دارو و چه یافتن واکسن هر دو اولویت دارد و اشکالی هم ندارد در این بخش کار موازی انجام بگیرد تا سریع‌تر به نتیجه برسیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که دولت برای کمک به آن گروه از شرکتهای دانش بنیان که برای یافتن دارو و واکسن بیماری کرونا تلاش می کنند، آماده است.

خلاصه اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور در این جلسه در زیر آمده است:

ـ درباره شرکت‌های دانش بنیان است. این هفته یک جلسه ویژه دارم با آنهایی که در زمینه دارو و واکسن کار می‌کنند. دولت آماده هرگونه کمک است چون این مساله ضروری است. چه یافتن دارو و چه یافتن واکسن هر دو اولویت دارد و اشکالی هم ندارد در این بخش کار موازی انجام بگیرد تا سریع‌تر به نتیجه برسیم.

ـ در این جلسه روی دستورالعمل‌های ماه محرم هم تاکید شد ، در اینجا عرض می‌کنم که باز باید این اعتدال مورد مراعات باشد. اینکه بگوییم در ماه محرم عزاداری نباشد، این نادرست و ناصحیح است و اساسا برای جامعه قابل تحمل نیست و اصلا مغموم می‌کند غیر آنکه خودِ عاشورا غم‌آور است خودِ اینکه مراسم نباشد هم مردم را دلگیر می‌کند، برای مردم اضطراب و افسردگی درست می‌کند.

ـ می‌توانیم عزاداری کنیم چرا نتوانیم جمعیت‌های کمتری را در یک حسینیه یا جایی که بنا بوده هزار نفر باشد با 100 نفر برپا باشد و بقیه از طریق فضای مجازی مراسم را ببینند این که چیز مهمی نیست.

ـ ما عدد را کم می‌کنیم، اصلِ عزاداری را باید انجام دهیم، به هرحال مراسم را باید برقرار کنیم، نذورات باید انجام بگیرد، منتها آن وقت می‌شد سفره بیندازند غذا بخورند، می‌گوییم نه! اگر می‌خواهند در یک بسته بهداشتی تک نفری در اختیار قرار دهند، فرد به منزل یا جای هر کجای دیگر ببرد و از این غذا استفاده کند. پس امسال باید دقیقا سلامت مردم با سوگواری مردم را در کنار هم قرار دهیم و این تعادل بخشی را باید به خوبی انجام دهیم. این شدنی است. وزارت بهداشت زحمت کشیده و دستورالعمل‌ها تهیه و ابلاغ شده است. برای این کار اول اطلاع‌رسانی باید انجام شود. یعنی همه باید بدانند چه کار باید بکنند. مثلا الان در جلسه بعضی‌ها بودند که از دستورالعمل‌ها بی‌خبر بودند، می‌گفتند ندیدیم این دستورالعمل چیست. دیگر دیر است، خیلی به محرم نزدیک می‌شویم، به هر حال جمعه بعدی ماه محرم است. همه باید بدانند ماه محرم باید چه کار کنند.

ـ از همین الان هم باید بدانند. پس باید یک اطلاع‌رسانی دقیق کنیم، باید اقناع‌سازی کنیم. باید برای مردم صحبت کنیم، توضیح دهیم، بگوییم هم عزاداری هم سلامت، بگوییم اینها قابل جمع است و بگوییم امکان پذیر است. بگوییم چطور عزاداری کنیم. به نظر من این کار از طریق صدا و سیما، رسانه‌های دیگر، روزنامه‌ها، فضای مجازی باید انجام گیرد و همه هماهنگی‌های لازم هم از امروز باید شروع شود و انجام بگیرد. حالا هماهنگی بین آن مسوولی است که نظارت می‌کند و آن مسوولی است که جلسه را برگزار می‌کند. استاندارهای محترم، مسوولین پزشکی استانها، مسوولین نظارت در سراسر کشور همه باید با هم هماهنگ باشند. اجتماعاتی داشته باشند، بدانند باید چه کار کنند و انشاءالله ماه محرم بسیار خوبی داشته باشیم. مشخص باشد کمی روزهای عزاداری ممکن است کمتر باشد، ممکن است ساعات عزاداری کمی کمتر باشد، پذیرایی ممنوعیت داشته باشد، جایی که عزاداری برقرار می‌کنند در آنجا پذیرایی نکنند، شربتی، نوشابه‌ای، چایی، خرمایی، چیزی آنجا داده نشود یا هر چیز دیگری که مرسوم بوده در جاهای مختلف اینها همه باید مراعات شود و انجام دهیم.

ـ نکته دیگری که امروز بحث کردیم و انشاءالله برای جلسه بعد نهایی می‌کنیم این است که افرادی که دچار تخلف می‌شوند و متاسفانه از دستورالعمل‌ها تخلف می‌کنند و دستورالعمل‌ها را بی‌اهمیت می‌دانند، زیر پا می‌گذارند، مراعات نمی‌کنند، حتما باید مجازات شوند. در سه بخش دستورالعمل‌هایی تهیه کردیم، این دستورالعمل‌ها امروز بحث شد، انشاءالله برای جلسه بعد نهایی می‌شود. هم برای ادارات هم برای اصناف و هم در سطح عموم در سه بخش این دستورالعمل‌ها انشاءالله ابلاغ می‌شود.

آخرین اخبار درباره واکسن کرونا را در صفحه واکسن کرونا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه بطور جدی هرکسی را که رعایت نمیکنه جریمه بشه.

  • ناشناس

    عجب گشایشی . خدا به فریادمان برسد اولین اثارش در بورس نمایان شد به خاک سیاه نشستیم