کد مطلب: ۴۲۸۰۷۸

گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز

خریداران دلار صرافی ملی چه کسانی‌ هستند؟

خریداران دلار صرافی ملی چه کسانی‌ هستند؟

چه کسانی در صف طولانی جلوی در صرافی ملی برای دریافت ارز ایستاده‌اند و آنها برای تامین کدام نیاز خود به اینجا مراجعه کرده‌اند؟

روزانه شاهد شکل‌گیری صف طولانی از مردم جلوی در صرافی ملی در خیابان فردوسی تهران هستیم که قیمت ارز در این مکان تقریبا کمتر از قیمت در بازار آزاد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهمیه هر فرد برای خرید دلار 2200 دلار در سال است که افراد بنا به نیازهای خود می‌توانند آن را دریافت کنند.

خبرنگار تجارت‌نیوز در یک گزارش میدانی به سراغ افرادی رفته که در صف طولانی جلوی درب صرافی ملی برای دریافت ارز ایستاده‌اند و از آنها این سوال را می‌پرسد که برای تامین کدام نیاز خود به اینجا مراجعه کرده‌اند؟

فردی که ادعا دارد بیش از دو ساعت است که در صف ایستاده می‌گوید: برای مسافرتی که در پیش دارم آمده‌ام سهمیه دلار خود را دریافت کنم، نزدیک به پایان سال است و نمی‌خواهم سهمیه 2200 دلاری‌ام نیز از بین برود، قسمتی از آن را برای مسافرت می‌خواهم و باقی‌مانده را نیز نگه می‌دارم؛ به هرحال الان دلار مثل طلا می‌مونه و تو این شرایط بد اقتصادی باید هر کسی مقداری دلار داشته باشد. پیش فروش ماشین را نمی‌شود ثبت نام کرد تا سایت را باز می‌کنیم تمام می‌شود، حداقل دلار داشته باشیم.

پسر جوان نیز که در ابتدای صف ایستاده بود در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز می‌گوید: دلار را برای مهاجرت می‌خواهم، 20 روز دیگر از ایران خارج می‌شوم. حدود شش هزار دلار می‌خواهم که سهمیه 2200 دلاری‌ام را از اینجا می‌گیرم و مابقی باید از بازار آزاد تهیه کنم.

در انتهای آن صف طولانی، زنی که به همراه خواهرش آمده می‌گوید: ارزش پول ما هر روز در حال کاهش است. به همراه خواهرم آمده‌ایم سهمیه دلارمان را بگیریم و نگه داریم، داشتن دلار بهتر از نداشتن است، اگر گران شد می‌فروشیم، ارزان هم شد نگه می‌داریم بالاخره یک روزی به درد می‌خورد.

یکی از افراد ایستاده در صف طولانی جلوی درب صرافی ملی می‌گوید: به همراه دوستم برای دریافت دلار به درخواست یکی از اقوام‌ آمده‌ایم. او به ما گفته که سهمیه دلارمان را 100 تومان گران‌تر از ما می‌خرد.

در میان صف، چهار نفر که در کنار در ورود و در حال چک کردن مدارک مورد نیاز خود برای دریافت دلار هستند هم از انگیزه خود حرف می‌زنند. یکی از آنها توضیح می‌دهد: ما چهار نفر یک خانواده هستیم که برای دلار مورد نیاز برادرم که در خارج از کشور درحال تحصیل بوده آمده‌ایم. سهمیه 2200 دلاری برای نیاز برادرم کفاف نمی‌دهد و به همین خاطر با دیگر اعضای خانواده آمده‌ایم که سهم‌مان را برای او بگیریم.

فرد دیگری که به همراه دوستش پس از دریافت دلار از صرافی ملی بیرون آمد نیز می‌گوید: به همراه دوستم برای دریافت دلار به درخواست یکی از اقوام‌ آمده‌ایم. او به ما گفته که سهمیه دلارمان را 100 تومان گران‌تر از ما می‌خرد، حالا پس از یک ساعت در صف ایستادن توانستیم هزار دلار بگیریم، بیشتر از این ندادند.

در انتهای صف هم مردی می‌گوید: برای مسافرتی که در نوروز در پیش داریم به اینجا مراجعه کرده‌ام، صرافی‌های دیگر می‌گویند دلار برای فروش نداریم. امیدوارم اینجا بتوانم هزار دلار تهیه کنم.

اکثر پاسخ‌هایی که افراد به سوال علت خرید دلار داده شده مربوط به ارز مورد نیاز برای مسافرت و نگهداری برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی بوده است. تعدادی از افراد نیز برای فرد دیگری در صف ایستاده بودند که سهم دلاری خود را به آن شخص بدهند چه در ازای دریافت وجه چه بدون آن.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی

    خدا رحم کند.

    • نادر

      خدا همیشه رحم میکنه و بنده ش رو دوست داره و بهش عشقق میورزه. این مردمن که باید بهم رحم کنن.
      طرف ماشین داره از گرون شدن ماشین دفاع میکنه و هزار دلیل برای ارزون نشدن میاره وفلسفه بافی .. خونه طلا دلار هم همینجوری

  • ناشناس

    ارزش پول ملی هر روز کمتر می شود. سال آینده وضعیت اقتصادی به مراتب بدتر خواهد شد.

  • ناشناس

    غیر از اونایی که برای سفر و نیازشون می خوان بقیه خاک بر سر شون چون همین گدا گشنه بازی ها یکی از دلایلی هست که اقتصاد کشور رو نابود میکنه.

    • ناشناس

      همه مثل شما نون صد تا خونواده رو که نمیدن !?
      بیپولی ، گرفتاری نبود شغل، نیاز خانواده،.. بازم بگم دکتر؟

  • Omid

    خدا خیرت بده عجب آدرس دادی فردا از شهرستان بلند میشم با خانواده میایم????

  • ناشناس

    برید سهام بخرید بهتر هز خرید دلاره برا حفظ ارزش پول