کد مطلب: ۷۶۱۳۱۲

تفاوت خریدوفروش خودرو با و بدون همراه مکانیک

تفاوت خریدوفروش خودرو با و بدون همراه مکانیک

در حال حاضر یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای کسی که می‌خواهد خودروی خود را بفروشد یا خودرویی را بخرد، مراجعه به برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف است که چالش‌های زیادی دارد. البته روش‌هایی مثل مراجعه به نمایشگاه ماشین یا بازارهای هفتگی هم وجود دارد که این روش‌ها هم مثل آگهی‌های آنلاین، مشکلات خاص خود

در حال حاضر یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای کسی که می‌خواهد خودروی خود را بفروشد یا خودرویی را بخرد، مراجعه به برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف است که چالش‌های زیادی دارد. البته روش‌هایی مثل مراجعه به نمایشگاه ماشین یا بازارهای هفتگی هم وجود دارد که این روش‌ها هم مثل آگهی‌های آنلاین، مشکلات خاص خود را دارند.
خریدوفروش خودرو با همراه مکانیک یکی از روش‌های آنلاین است که مشکلات روش‌های بالا را ندارد و یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای خریدوفروش خودرو محسوب می‌شود. برای اثبات این ادعا، در این مطلب چالش‌های خریدوفروش خودرو با کمک نمایشگاه و سایت‌های آگهی و راه‌حل‌های همراه مکانیک برای این چالش‌ها را بررسی کرده‌ایم.
مهم‌ترین چالش‌های خریدوفروش خودرو بدون همراه مکانیک
اگر بخواهید فرایند خریدوفروش خودرو را از طریق بازار روز، نمایشگاه یا درج آگهی شخصی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها پیش ببرید، با چالش‌های متعددی روبرو می‌شوید که این 5 مورد، مهم‌ترین آن‌هاست:

عدم انطباق خودرو با ادعای مالک

به نقل از مدیر بخش کارشناسی خودروی همراه مکانیک، 75 درصد خودروهای کارکرده و حتی 15 درصد خودروهای صفر، دارای حداقل یک ایراد فنی یا بدنه هستند و با این اوصاف، خرید چشم‌وگوش‌بسته خودرو به احتمال زیاد منجر به ضررهای میلیونی خواهد شد.
اطمینان کامل به کارشناسانی که در محل بازارهای روز خودرو حاضر می‌شوند هم ممکن است منجر به ضرر و زیان شما شود، زیرا بازرسی‌های این افراد معمولاً غیرتخصصی و عجولانه است.

ریسک بالای کلاهبرداری

کافی است عبارت «کلاهبرداری در خریدوفروش خودرو» را در گوگل جستجو کنید تا با سیلی از روش‌های کلاهبرداری در حوزه خریدوفروش خودرو آشنا شوید. مثال‌های زیر، تنها مشت نمونه خروار است:

• دریافت بیعانه و خاموش کردن گوشی
• تاسیس شرکت لیزینگ جعلی و دریافت پیش‌پرداخت با وعده فروش قسطی خودرو با سود پایین
• حضور کارشناس خودروی جعلی برای سالم نشان دادن خودروی معیوب
• سوءاستفاده از عدم آگاهی خریدار و فروشنده در تنظیم قولنامه

قیمت‌گذاری غیر اصولی

معمولاً در نمایشگاه‌ها، سایت‌ها و بازار روز برای تعیین خودرو به مدل و سال ساخت و نهایتا کیلومتر کارکرد خودرو توجه می‌شود. گاهی اوقات هم تغییرات قیمت هیچ اصول مشخصی ندارد؛ به‌عنوان مثال ممکن است شما در طول هفته‌ای که قیمت خودرو در بازار ثابت است، 2 بار با فروشنده‌ای تماس بگیرید و هربار یک قیمت متفاوت بشنوید.
مواجهه با دلالان خودرو
بالا رفتن قیمت خودرو باعث شده که بازار دلالی در حوزه خریدوفروش خودرو هم داغ شود. این افراد معمولاً سعی می‌کنند که خودرو را با ارزان‌تر از قیمت روز بازار بخرند تا بعدا بتوانند آن را با قیمت بالاتر بفروشند و سود کنند. معمولاً هم یا خود را کارشناس خودرو جا می‌زنند یا یک کارشناس خودروی جعلی را همراه خود می‌آورند تا روی خودرو عیب و ایراد بگذارد.
اعلام قیمت‌های متفاوت (بعضا دارای تفاوت‌های معنادار) به فروشنده و خریدار هم یکی از ترفندهای افزایش سود در برخی از نمایشگاه‌های خودرو است.

اتلاف وقت و هزینه

کارشناسان خبره بازار خودرو می‌گویند که پیدا کردن یک خودروی سالم و مطابق با انتظار خریدار، به حداقل 3 تا 5 بازدید نیاز دارد. برای یک خرید اصولی، باید در هر بازدید یک کارشناس خودرو همراه خود ببرید و هر بار هم بین 450 هزار تا 3 میلیون تومان به او دستمزد پرداخت کنید.
اگر هم فروشنده باشید و بخواهید خودتان خودرو را آگهی کنید، باید برای سیل تماس‌ها و بازدیدهای مکرر آماده شوید. بیشتر این تماس‌ها و درخواست‌های بازدید مربوط به دلال‌ها یا افرادی است که صرفا از روی کنجکاوری یا اطلاع از مظنه بازار تماس میگیرند.

مهم‌ترین مزایای خریدوفروش خودرو با همراه مکانیک

برای حل هر کدام از چالش‌های بالا، در همراه مکانیک یک راه حل وجود دارد که در ادامه، با آن‌ها آشنا می‌شوید:
ارائه خودروهای کارشناسی‌شده و دارای تضمین
همانطور که گفتیم بزرگ‌ترین نقطه قوت همراه مکانیک ارائه خودروهای کارشناسی‌شده است. با خرید از همراه مکانیک خیالتان از بابت انطباق وضعیت خودرو با گزارش کارشناسی آن راحت است؛ چون همراه مکانیک سابقه بیش‌از ۳۰۰ هزار کارشناسی خودرو متنوع را دارد و تمامی خودروهای موجود در این نمایشگاه با ضمانت کارشناسی 7 روزه و تا سقف 850 میلیون تومان عرضه می‌شوند.
همچنین اگر امکان تضمین ایمنی خودرویی وجود نداشته باشد، در نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک آگهی نمی‌شود.

نظارت بر فرایند خریدوفروش خودرو تا لحظه بستن قرارداد

کارشناسان همراه مکانیک از لحظه برقراری تماس تا زمان بستن قرارداد، در کنار خریدار و فروشنده هستند و بر تمامی مراحل قانونی نقل‌وانتقال خودرو نظارت می‌کنند. حضور آن‌ها در زمان تنظیم قولنامه، خیال خریدار و فروشنده را از بابت مسائل فنی و حقوقی آن راحت می‌کند.
همچنین همراه مکانیک خودروهای قسطی خود را در کمتر از 24 ساعت تحویل می‌دهد و سند شش‌دانگ آن را از ابتدا به نام شما می‌زند تا خیالتان از بابت یک خرید اقساطی امن، راحت باشد.
قیمت‌های منصفانه و به‌روز
تعیین قیمت خودروها در همراه مکانیک براساس قیمت روز، معاملات واقعی بازار و وضعیت فنی و بدنه خودرو انجام می‌شود و فقط به نوع، مدل و کارکرد خودرو وابسته نیست.

خریدوفروش بدون واسطه

در خرید و فروش خودرو با همراه مکانیک، هیچ واسطه‌ای در کار نیست و شما مستقیماً با خریدار و فروشنده واقعی ارتباط برقرار می‌کنید. همراه مکانیک تنها فرایند خریدوفروش خودرو را برای خریدار و فروشنده تسهیل می‌کند تا خیال آن‌ها از بابت کلاه‌برداری‌های احتمالی و اتلاف وقت و هزینه، راحت شود.
خریدوفروش سفارشی
در خرید سفارشی خودرو، کارشناسان همراه مکانیک برای انتخاب خودروی مناسب با بودجه‌تان به شما مشاوره می‌دهند. پس از بررسی اطلاعات گزینه‌هایی که این کارشناسان برای شما ارسال می‌کنند، برای بازدید خودرو مراجعه می‌کنید و از آنجایی‌که تمامی خودروها کارشناسی‌شده هستند، هم در وقت شما صرفه جویی می‌شود و هم با اطمینان از تطبیق خودرو با ادعای مالک خودرو را می‌خرید.
در فروش سفارشی خودرو نیز همراه مکانیک تمامی تمام فرایند فروش خودرو از آگهی‌کردن و پاسخگویی به تلفن تا هماهنگی برای بازدید را برعهده می‌گیرد و شما فقط با خریدار واقعی طرف می‌شوید

چرا همراه مکانیک برای خریدوفروش خودرو قابل اعتماد است؟

همراه مکانیک مجوزهای لازم برای خریدوفروش خودروهای صفر و کارکرده را دارد و در زمینه فروش اقساطی نیز با معتبرترین شرکت‌های لیزینگ خودرو در کشور همکاری می‌کنند که می‌توانید استعلام مجوز آن‌ها را از سایت بانک مرکزی بگیرید. همچنین همراه مکانیک در نزدیک به یک دهه فعالیت خود توانسته رضایت بیش‌از 90 درصد مشتریانش را جلب کند.
توصیه می‌کنیم برای تجربه خرید و فروش خودرو به شیوه مدرن و بدون دردسر، به سایت همراه مکانیک (https://www.hamrah-mechanic.com/) سر بزنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.