کد مطلب: ۴۱۱۰۹۹

سابرینا چینی بخریم یا ساندرو فرانسوی؟

سابرینا چینی بخریم یا ساندرو فرانسوی؟

با 150 تا 200 میلیون می‌توان یکی از سه خودرو سابرینا، ساندرو یا پژو 207 را خرید اما مگر سابرینای چینی چه دارد که روبه‌روی دو رقیب مشهور فرانسوی نشسته است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایرانی‌ها به اتاق هاچ‌بک علاقه بسیاری دارند و این را از سهم تولید محصولات این گونه از سبد کلی خودروسازان می‌توان فهمید. درحالی که روز به روز بر اعتبار کراس‌اوورها بین خریدارن افزوده می‌شود، قیمت گزاف این خودروها باعث شده تا اغلب خریداران ایرانی که در بازه قیمتی 150 تا 200 میلیون تومان قدرت پرداخت دارند و از سدان هم متنفرند، به سراغ مدل‌های هاچ‌بک بروند.

سابرینا آخرین و جدیدترین خوردویی است که در رده هاچ‌بک‌های متوسط شهری دوباره به خط تولید یکی از خودروسازان بخش خصوصی بازگشته و با بهای کمتر از 160 میلیون تومان برای مدل اتومات قابل خریداری است. عددی که مستقیما بازار دو خودرو فرانسوی یعنی رنو ساندرو و پژو 207 را نشانه گرفته است. در یک گزارش کوتاه سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم که چقدر خرید سابرینا بر نسخه‌های اتوماتیک 207 و ساندرو ارجحیت دارد؟

قورباغه محبوب

پژو 207 جدید ایران خودرو که حدود دو سال است در بازار حضور دارد، نسخه ارتقا یافته مدل قدیمی 206 است که با اندکی به‌روزرسانی در بخش ظاهری همراه بوده است. به غیر از چراغ‌های جلو، آینه‌های کناری هم تعویض شده‎اند و در کنار نصب رینگ، رنگ‌های شاداب ظاهر مناسبی به این هاچ‌بک دو رگه داده‌اند. در داخل کابین هم رویه بالایی داشبورد تعویض شده و غربیلک فرمان و نیز قسمت بالایی کنسول وسط و نشان دهنده‌ها از ظاهر جدیدی برخوردار شده‌اند. غربیلک فرمان جدید خوش فرم است و به دکمه‌های کنترل و برخی موارد دیگر مجهز شده است.

سیستم مولتی مدیای جدید مهم‌ترین تغییر 207 است که به لطف یک مانیتور لمسی هفت اینچی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر پخش دی‌وی‌دی و پشتیبانی از سیتم رهیاب دارای بلوتوث، دوربین عقب و توئیتر درهای جلویی است. ایمنی 207 اتوماتیک هم به رغم بهای 170 میلیونی نسخه اتومات مناسب است و با داشتن اقسامی از سیستم‌های ترمز و دو ایربگ چیزی بیش از رفقای این رقابت را به خریدارانش ارائه نمی‌دهد.

پیرمرد جاودان

ساندرو چیز زیادی برای تعریف ندارد جز دوام و ماندگاری و استهلاک پایینش. مثل 207 یک موتور 1600 سی‌سی 105 اسبی دارد و کابینی بزرگ و دلباز و پلاستیکی که کیفیت ساخت خوبی دارد ولی رنگ‌بندی آن افتضاح است.
این خودرو در نسخه اتومات گران‌ترین عضو جمع است و مدل صفر کیلومتر آن حداقل 180 میلیون تومان می‌ارزد. نسخه دستی ساندرو 150 میلیون می‌ارزد و بین خریداران به دویدن بی‌وقفه بدون درد و خونریزی و هزینه شهرت دارد.

کپی بنز

بایک سابرینا خودرویی است 159 میلیونی که با کمک مرسدس بنز ساخته شده و به دلیل تلفیق مدیریت چینی و آلمانی در یک پروژه، محصول مدرن و محافظه‌کاری از آب درآمده است. طراحی بیرونی بدنه با اندکی تغییر یادآور همان هاچ‌بک مرسدس است که 10 سال از عمرش می‌گذرد. در کابین هم دقیقا همان الگو تکرار شده و خب نتیجه کار قابل قبول است.

سابرینا مثل رقبایش در این گزارش به پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است ولی با حجم کمتر در حد 1499 سی‌سی قادر است 113 اسب‌بخار تحویل راننده دهد. یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار هم این نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت سابرینا بهتر از پژوه است اما در پس ساندرو قرار دارد و خب سطح امکاناتش بین دو خودرو به چند آپشن ساده محدود می‌شود. کلیدهای کنترلی روی فرمان، رهیاب، سنسور باران، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و سانروف برقی برخی از مهم‌ترین امکانات این خودرو چینی هستند.

اگر مساله قطعات و خدمات پس از فروش نبود شاید پیشنهاد می‌کردیم در این شرایط سراغ یک گزینه متفاوت مثل سابرینا بروید ولی باور کنید می‌ترسیم به دردسر بیفتید. سابرینا اتومات هم گرچه خودرو خوبی است اما شما کماکان بجسبید به ساندرو که مرگ ندارد! 207 هم فعلا برای نمایش خوب است و نه بیشتر!

منبع: هفت صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ساندرو خیلی ماشین خوبیه من دارم عالیه واقعاً

  • محمود

    من 5 ساله سابرینا دارم(90.000هزار کیلومترهم باهاش راه رفتم) ماشین خیلی خوبیه و خدا رو شکر هنوز پام به تعمیرگاه باز نشده مگه برای لوازم مصرفی تقریبا میشه گفت خیلی از استانهای ایرانم باهاش گشتم
    من از انتخابم خیلی راضیم
    انتقادی که به مقاله بالا دارم امکانات سابرینا که تقریبا کامل هست رو با بقیه به درستی مقایسه نکرد .سابرینا سنسور نور هم داره