کد مطلب: ۴۱۹۰۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خرید ۲۴۰ میلیون تومان اوراق وام مسکن چقدر پول می‌خواهد؟

خرید 240 میلیون تومان اوراق وام مسکن چقدر پول می‌خواهد؟

اوراق تسه آذر 98 در ابتدای گشایش بازار در صبح امروز و همزمان با انتشار خبر افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن، صف خرید را نیز تجربه و شاهد رشد پنج درصدی نیز بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شورای عالی پول و اعتبار در آخرین جلسه خود، افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن را به تصویب رساندند؛ بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد و هر زوج قادر است که حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

اما نکته‌ای که در این خصوص مطرح می‌شود، این است که چگونه می‌توان 240 میلیون تومان تسهیلات را دریافت کرد. همواره دو راه برای دریافت تسهیلات مسکن وجود دارد؛ سپرده‌گذاری در بانک یا خرید اوراق تسهیلات مسکن که در بورس با نماد تسه خرید و فروش می‌شود. اما برای خرید اوراق چه میزان باید هزینه کرد؟

درحال حاضر امتیاز تسهیلات آذر 98 با نماد «تسه 9809» با 1.8 درصد رشد نسبت به دیروز، 40700 تومان قیمت خورد. این اوراق در ابتدای گشایش بازار در صبح امروز و همزمان با انتشار خبر افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن، صف خرید را نیز تجربه و شاهد رشد پنج درصدی نیز بود، اما در ادامه فشار تقاضا روی آن کاهش یافت در عدد ذکر شده به پایان رسید.

بنابراین با احتساب این نکته که در ازای هر برگ اوراق، 500 هزار تومان وام می‌توان اخذ کرد، برای دریافت 240 میلیون تومان باید 480 برگه را خرید. در مجموع اگر هر زوج درصدد دریافت این میزان وام باشند و اگر در بین تمامی اوراق تسه، نماد «تسه 9809» را انتخاب کنند، باید 19 میلیون و 536 هزار تومان بپردازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در توان نود درصد مردم نیست