کد مطلب: ۲۴۰۶۱۱

خلیج فارس یک موهبت بسیار بزرگ اقتصادی است

خلیج فارس یک موهبت بسیار بزرگ اقتصادی است

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: ما باید از جزایری که در خلیج فارس داریم به نحو احسن در جهت رشد و توسعه اقتصاد ایران استفاده کنیم.

محمدرضا سبزعلی پور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی خلیج فارس، اظهار کرد: خلیج فارس یک موهبت بسیار بزرگ و بی نظیری است که خداوند در اختیار ما و تمام کشورهای حاشیه این خلیج قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: خلیج فارس از نظر اقتصادی یک پل ارتباطی بین ایران و جهان است که بیشترین حمل و نقل در زمینه‌های مختلف از این طریق صورت می‌گیرد و تمام صادرات نفتی و غیرنفتی کشور از خلیج فارس انجام می‌شود.

سبزعلی پور بیان کرد: علی رغم تمامی مزایایی که خلیج فارس برای کشور ما داشته، اما ما نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید از این فرصت‌ها بهره ببریم.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: انتظار می‌رود کشوری با وسعت ایران خیلی بیش از اینها در استفاده از منابع خدادادی موجود در آبهای خلیج فارس پیشگام باشد.

وی ادامه داد: ما باید از جزایری که در خلیج فارس داریم به نحو احسن در جهت رشد و توسعه اقتصاد ایران استفاده کنیم و مزایایی را درنظر بگیریم که مردم در آنجا به سرمایه‌گذاری بپردازند.

سبزعلی پور تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عدم مدیریت صحیح باید ارزآوری که از این منطقه به کشور وارد می‌شده مطلوب و درخور توجه نبوده است.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران افزود: از ابتدا قرار بر این بود که مناطق آزاد تجاری در راستای تسهیل واردات در جهت توسعه تولید و صادرات باشد و تاسیس شرکت‌ها با بوروکراسی کمتری اتفاق می‌افتاد اما در حال حاضر این مسائل سخت و پیچیده شده است.

وی تاکید کرد: همچنین شرکت‌هایی در آنجا تاسیس شده که به علت فرار از مالیات در آنجا ثبت شده‌اند اما در سرزمین مادری فعالیت می‌کنند و بسیاری از سرمایه گذاران نیز انگیزه‌ای برای فعالیت در این مناطق ندارند.

سبزعلی پور تاکید کرد: فرصت در مناطق آزاد بسیار زیاد است و افراد زیادی خواهان فعالیت در این مناطق هستند که باید در این خصوص به صورت جدی و دلسوزانه‌تر برخورد کنیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.