کد مطلب: ۴۶۵۴۸۷

آخرین اخبار از دومین ETF دولتی / دارا دوم به کجا رسید؟

آخرین اخبار از دومین ETF دولتی / دارا دوم به کجا رسید؟

آخرین اخبار حاکی از آن است که دومین ETF که متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران است، تا آخر ماه جاری عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین ETF دولت چندی پیش با نماد دارایکم عرضه شد که شامل سهام باقی مانده دولت در سه بانک و دو بیمه بود. در واقع پذیره‌نویسی نخستین صندوق که شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین می‌شد، اواسط اردیبهشت آغاز و معامله آن نیز تقریبا یک ماه پس از پدیذه‌نویسی تحت نماد دارایکم آغاز شد.

طبق وعده مسئولان قرار است دو صندوق دیگر که یکی شامل صنایع فلزی و خودرو و دیگری شامل چهار شرکت پالایشی می‌شود نیز عرضه شود. البته به نظر می‌رسد قرعه فال برای دارا دوم به نام پالایشی‌ها شده و چهار شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران در این صندوق جای می‌گیرند.

آن‌طور که علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در سایت این سازمان اعلام کرده است، صندوق دوم نیز که متشکل از سهام دولت در شرکت‌های پالایشی است قرار است مرداد ماه تشکیل و در بورس عرضه شود.

طبق قانون و مصوبه هیات وزیران مقرر شد سه صندوق سرمایه­‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با اعمال تخفیف و از طریق پذیره‌نویسی عمومی تا سقف بیست میلیون ریال برای هر شخص، تشکیل شود. درواقع ویژگی بارز این واگذاری، بهره‌مندی کلیه ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی بود. سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، ۲۰ میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده بود. پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر بوده و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود نداشت. البته هنوز مشخص نیست افرادی که دارایکم را خریداری کردند و از تخفیف برخوردار شدند، در خرید دارا دوم نیز از تخفیف برخوردار شوند یا خیر.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    دارا یکم ک به شدت مزخرفه

    • ناشناس

      سلام دارا یکم که توی بانک صادرات و تجارت عرضه شد چطور بود؟خیلی ها راضی بودن

  • ناشناس

    اگر قرار باشه صندوق های دارا زیر nav معامله بشه پس دارادوم هم زیر nav معامله خواهد شد و امکان زیان سهامداران شرکت کننده در پذیره نویسی نیز وجود داره

  • شایان

    کلا دارایکم خیلی زیر قیمتش معامله میشه و انصاف نیست با مردمی که به سختی پول درآوردن و با هزارتا آرزو دارایکم خریدن,اینجور بازیچه دست باشن.از ناظر بورس تقاضا داریم تا هر روز,۱۰درصد بالا و پایین nav خرید و فروش بشه.وگرنه دارا دوم اصلا به صلاح خریدار نیست.

  • سعید

    این داراها فقط خوبیش اینه که به خاطر تخفیفش ثبت نام کنی بعد یه ماه که دوبرابر شد سریع بفروشی پولتو الکی نخوابونی و بری جای دیگه سرمایه گذاری کنی

  • mahdi

    کسایی که دارا اول خریدن پولشون چند برابر شد

  • علیرضا

    حالا خوبه دو میلیونتون شد 5میلیون بعد میگید دارایکم بدرد نمیخورد؟
    حیف اون نونی که بدن شما بخورید

  • مبینا

    سلام
    یک جوک عالی کی حاظر میشه دارا دوم رو بخره با این همه قرمزی

  • محمد

    نمیدونم چجوری میگید دارا یکم بد بوده و بدرد نمیخوره ولی اگ از تازه بورسیا نباشید و سه سال پیش رو بخاطر داشته باشید تو ماه بیست درصد سود خوب حساب میشد حالا صد و بیست درصد سود بدون ریسک تو دوماه رو میگید بد؟؟؟از کجا اومدید فارکس؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام به کسایی دنبال دارادوم به اینجا اومدن.
    دوستان گول کسایی ک نظر دادن رو نخورید.
    هر کی دارایکم رو مبلغ دومیلیون خرید ،یک ماه بعدش با مبلغ حدود شش میلیونو چهارصد هزار فروخت.
    عاقل باشد و ب نام تمامی اعضای خانوادتون بگیرد.
    این ک میگن دارایکم فلان و بود و بهمان بود چرت محضه.
    بازم خودتون بدونید و با تحقیق کردن عمل کنید.

  • نوری

    سلام ،خبرتون چیز جدیدی نداشت ،تکرار مصاحبه ی یک ماه پیش مسئولین بود!!””