خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۱۰۰۹

پالایشی یکم در نیمه نخست امسال سودده شد / بازدهی ۶ ماهه پالایشی چقدر بود؟

پالایشی یکم در نیمه نخست امسال سودده شد / بازدهی ۶ ماهه پالایشی چقدر بود؟

روز گذشته عملکرد مالی شش ماهه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی «پالایشی یکم» در کدال منتشر شد. بازدهی این صندوق در نیمه نخست امسال بیش از هفت درصد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته عملکرد مالی شش ماهه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی «پالایشی یکم» در کدال منتشر شد.

بر اساس این گزارش میزان سرمایه‌گذاری این صندوق در سهام و حق تقدم سهام در پایان تابستان ۱۴۰۰ معادل ۱۰ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان بود که نسبت به پایان سال گذشته افت ناچیزی داشته است. با احتساب دیگر سرمایه‌گذاری‌ها و کسر بدهی‌ها، خالص دارایی‌های این صندوق ۱۱ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان گزارش شده که رشدی ۷ درصدی را نسبت به پایان سال پیش نشان می‌دهد.

پالایشی در شش ماه نخست امسال ۹۴۰ میلیارد تومان سود سهام داشته و سود خالص آن ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در پایان سال ۱۳۹۹، صندوق دولتی پالایشی زیانی ۱۶۵۳ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده بود.

بدین ترتیب بازده سرمایه‌ پایان دوره پالایشی در انتهای تابستان ۷٫۱ درصد گزارش شده است. این در حالی بود که از زمان عرضه این صندوق تا پایان سال گذشته، پالایشی یکم بازدهی منفی ۱۵ درصدی را به ثبت رسانده بود.

پالایشی یکم که سهام چهار شرکت پالایش نفت اصفهان، بندرعباس، تبریز و تهران را شامل می‌شود در مجموع یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۱۷۰ واحد سرمایه‌گذاری برای معامله دارد. در حال حاضر پالایشی یکم حدود ۶۸۷۵ تومان قیمت دارد، ولی همچنان ۲۲ درصد زیر NAV خود در حال معامله است.

پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم، ۳۰ شهریورماه پایان یافت و خریداران واحدهای این صندوق بیشتر از یک ماه، قادر به انجام معامله نبودند‌ تا اینکه در تاریخ ۱۱ آذر ماه ناظر بازار بورس و اوراق بهادار، از بازگشایی صندوق پالایش یکم و آغاز معاملات آن در بورس خبر داد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز یعنی یه جور متن مینویسی که انگار جماعت هالو گیر آوردی… این همه زیان رو نمیبینی.

  • حسن

    کاش اوراق می خریدم بجای این لعنتی

  • ناشناس

    چطوری سود ده شده که همه اونایی روز اول خریدن هنوز کلی تو ضررن
    عجب کلاه برداری بزرگی بود این پالایش…..

  • ناشناس

    دراین ۱۴ماه که پالایش را به مردم فرو کردند بیش از صددرصدتورم داشتیم یعنی ۲۰هزارتومان خریدیم وامروز شده ۶۷۰۰لعنت بر مرده وزنده مسعولین مملکت

  • علمدار

    من و خانوادم با کد ملی ثبت نام کرده ام الان پس از یک سال و خورده ای اصل پولمو میخام کی و باید ببینم اهل بورس هم نیستم
    توزیع عادلانه ثروت نخواستم

  • مهدی

    شرم بر شما یجوری میگید انگار ما ببو گلابی ایم و بی خبر از سود و زیان

  • ناشناس

    واقعا تیتر اعصاب خورد کنی بود ۲۰ میلیونمون شده ۱۳ تومن واقعا ملتو گول زدن

  • مهرآور

    مگرمجبوری دورغ،سرهم،کنی تحویل این ملت بیچاره،بدهید،ده میلیون تومن سهم پالایش،گرفتم سال۹۹ موقعی که در رسانها اعلام کردن ازهمین کارگزارها خریدم دربورس اعلام کردن،هرسهم،ده هزارتومن الان همین امروز قیمت خورده ۶۸۲۰هزار تومن با تبلیغ غلط سرمایهای مردم بادندهید،خواهشا

  • ناشناس

    کلی دعوت و تبلیغ کردن مسولان برا خودتون و زن و بچتون سرمایه گذاری کنید و پالایش بخرید الان یکسال بیشتر اشک هممونو در اورده هیچکس از مسولا اصا مهم نیست براش که مردم چی دارن میکشن

  • ناشناس

    به نظر من مقصر کسانی هستن که هر جا صف میبینن سریع میرن تو صف که یه وقت از بقیه عقب نمونن.چون فکر میکنن هر جا صف باشه حتما خبریه.از صف بورس بگیر تا صف مرغ و …. همه کسانی که پالایش دارن.این صندوقو تو صف خرید گرون خریدن.