کد مطلب: ۴۸۲۴۵۰

سیگنال مثبت وزیر اقتصاد به بازار سرمایه / داراسوم به بورس می‌آید

سیگنال مثبت وزیر اقتصاد به بازار سرمایه / داراسوم به بورس می‌آید

وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران بازارگردانی بوده است گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس بنگاه‌ها یا باید خودشان بازارگردانی کنند و یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند که این موضوع به ثبات بازار سرمایه کمک می کند.

وی ادامه داد: درباره اوراق تبعی هم همین طور است و سهامدار باید بداند بنگاهی که سهام آن را خریداری کرده در یک سال آینده ارزش سهام را چگونه و با چه نرخی تنظیم کند.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: تمام این موضوعات را مورد توجه قرار داده‌ایم؛ نگاه اول این است که برای سهامداران حاشیه امن ایجاد کنیم و موضوع بعدی این است که بنگاه‌ها مسئولانه‌تر نسبت به سهام خود عمل کنند.

دژپسند با بیان اینکه ترغیب و تشویق بازار از طریق عرضه‌های اولیه از دیگر برنامه‌های ما بوده است، گفت: اکنون تلاش می‌کنیم بنگاه‌های بزرگ مقیاس را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی از ورود داراسوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه جنس بازار سرمایه پویایی و عقلانیت است، گفت: بازار سرمایه ابعاد مختلف دارد و تحلیگران باید بدانند که چه سهامی را در چه دوره ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند که این تحلیل ها نشان از حیات بازار دارد.

دژپسند ادامه داد: در بازار سرمایه همیشه باید عقل محاسبه گری بی وقفه کار کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تکلیف دارادوم هنوزمشخص نشده اینکه زاییدین بزرگ کنیدبعدداراسوموبیاریدبدبختی داریم ازدست شماهمش بفکرپرکردن جیب خودتونید.

  • علی

    سلام دارایکم که خوب بوداگه پالایش هم مثل دارایکم سودبده.عالیه.چرابدباشه.

  • علی

    باز می خواهند مردم را بیچاره کنند
    ترا خدا تو این چند ماه کاری نکنید

  • ناشناس

    بورس به عقل محاسبه گر نیاز نداره به یه مشت جن نیاز داره که از فتنه ها و حقه های پشت پرده تون خبر بیاره
    دیگه چه خوابی برای بورس دیدید؟؟؟!!! لطفاً برای بازارهای موازی ( مثل ارز، سکه، طلا، خودرو، مسکن) هم خواب ببینید…

  • متین

    مردم نباید از فروش سهام دولتی استقبال کنند چرا که فروش سهام دولتی یعنی خروج پول از بازار برای تامین کسری بودجه دولت و نتیجه آن کمبود نقدینگی در بازار بورس و نهایتاً منفی بودن سهام

  • ناشناس

    سلام بفروشن سهام سی درصدو اشکال نداره بانک سپه چی

  • فلزی ها

    قطعا این بار هم یه رکب سختی به سهامداران میزنن تا یه ماه خبر دارا سوم با نماد بانکی قوت خواهد داشت بعد یهویی خبر را اصلاح می کنند ببخشید از اول قرار بوده دارا سوم فلزی خودرویی باشه، متعاقبا وزیر اقتصاد عذر خواهی می کنه از مردم شریف بعد با این کار بازار را متعادل نگه می دارند.

  • فلزی

    به هوش باشید،قطعا خبر عرضه صندوق هااین بار هم یه رکب سختی در انتظار سهامدارانه تا پایان مهر ماه خبر دارا سوم با نماد بانکی قوت خواهد داشت بعد یهویی خبر را اصلاح می کنند عه ببخشید ترتیب عرضه صندوق ها رعایت نشده و فعلا کلید صندوق دارا سوم گم شده معلوم نیست دست کدوم وزیره احتمالا قایمش کرده ، بگذریم نوبتی هم باشه نوبت عرضه دارا دوم فلزی خودرویی است، متعاقبا جناب وزیر از سهامدارا عذرخواهی می کنه و به شیوه قبلی اختلاف سلیقه در عرضه بلوکی و صندوقی ، ایجاد جو روانی سهامداران را دچار سردرگمی کرده و بااین روش بازار را متعادل نگه می دارند.

  • ناشناس

    این پولدارها خوب لذت میبرن اززندگیشون تاوقتی که مافقرارامیبینن.ولی نمیدونن که پول ایران ارزش جهانی نداره.فقط دارن به چندتا فقیرتر ازخودشون پُزمیدن. بورس هم یه کلاه گذاشتن سرهمدیگه است.وقتی خادجی هاوارد بورس نمیشن یعنی ماداریم هی پول خودمونا کاغذ میکنیم وهی به خودمون میفروشیم.کلاه سرهم.

  • مسافر

    باکدوم عقل محاسبه گری که میگی میشه این بازارسهام ایران رومحاسبه کردجناب؟جوک گفتی.مادرعروس هم حرف زد!