کد مطلب: ۵۰۹۰۱۲

زنگنه:

داغ صفر شدن صادرات نفت ایران را به جگرشان گذاشتیم

داغ صفر شدن صادرات نفت ایران را به جگرشان گذاشتیم

وزیر نفت گفت: با وجود اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، می‌خواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند، داغ صفر شدن صادرات را به جگرشان گذاشتیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیژن زنگنه امروز در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ادامه داد: تلاش سازندگان و خون رزمندگان برای اعتلای جمهوری اسلامی ارزشی برابر دارد. همه گیری کرونا از اسفند سال گذشته امکان بهره‌برداری و تولید نفت و گاز را متوقف کرد اما زندگی مردم باید ادامه پیدا می کرد و با توقف تولید نفت و گاز زندگی متوقف می شد.

وی با بیان اینکه اصل را بر این گذاشتیم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان تولید نفت را متوقف نکنیم و از اسفند ماه کارگروهی تشکیل شد و دستورالعمل هایی ابلاغ کردیم که اثر موفقی داشت، گفت: ابتدا ۲۰ روز اجرای طرح ها را متوقف کردیم؛ اما بعد از آو شروع به کار کردند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه این نمایشگاه هم بخشی از زندگی ما است، ادامه داد: در مجموع کار با تولیدکنندگان زندگی باید ادامه پیدا می‌کرد و در سال جهش تولید نمی‌توانستیم رابطه بین تولیدکنندگان و پیمانکاران را قطع کنیم.

به گفته زنگنه، لازم بود این نمایشگاه برگزار شود تا ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده حفظ شود. در ابتدای سال برنامه‌های خود را برای تحقق شعار جهش تولید تدوین کردیم.

وی با اشاره به شعار نمایشگاه بیست و پنجم، گفت: شعار نمایشگاه نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی خواهد بود. در استانه هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت قرار داریم؛ ملی شدن نفت تنها با تکمیل توانمندی در ارکان این صنعت واقعی می شود.

زنگنه پروژه بعدی را که به کمک شرکت‌های استارتاپی انجام خواهد شد بهینه سازی مصرف سوخت دانست و گفت: مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن صنعت نفت فعال کردن شرکت های اکتشاف و تولید نفت است که اگر فعال شوند و کار کنند همه بخش ها فعال خواهند شد زیرا این شرکت ها مولد و محرک تقاضا هستند. این شرکت‌ها می توانند مولد ۱۰ ها هزار میلیارد تومان کالا و خدمات باشند.

وزیر نفت اقدام دیگر برای حفظ تولید را تضمین خرید برای کالاهایی که برای اولین بار در کشور ساخته می شود عنوان کرد و افزود: اگر شرکتی تجهیزاتی ساخت اما نتوانست بفروشد ما ان را می خریم. همچنین در این مدت گواهی کیفیت را توسط یک مرجع ایرانی صادر کردیم و این موضوع توسعه پیدا می‌کند.

زنگنه گفت: ۱۰ گروه خانواده کالایی پرمصرف در صنعت نفت تعریف کردیم. در ماشین‌های دوار توسعه خوبی اتفاق افتاده اما همچنان جای کار دارد. حمایت از شرکت‌های ایرانی در قالب قراردادهای ای پی سی و ای پی دی در جریان است و تاکنون ۳ میلیارد دلار قرارداد برای ۲۶ میدان به امضا رسیده که ۷۰ درصد از تجهیزات از شرکت‌های داخلی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه با جذب منابع از بازار سرمایه حرکت خود را ادامه دادیم و ظرفیت‌های کشور را حفظ کردیم، گفت: دشمنان به دنبال این بودند که صادرات نفت را به صفر برسانند. نه تنها صادرات نفت به صفر نرسید بلکه داغ اینکه صادرات نفت را به صفر برسانند به جگرشان گذاشتیم. در صادرات فراورده‌ها نیز به بالاترین ارقام در طول تاریخ رسیدیم.

با دو درجه کاهش دما مشکل کمبود حل می‌شود

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف سوخت باید مورد توجه باشد، گفت: بالاترین رقم‌های افزایش تولید را داشتیم اما رشد مصرف ۱۵ درصدی در استان تهان و ۱۲ درصدی در کل کشور را کسی نمی‌تواند پاسخ دهد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز با حضور وزیر نفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد نفتی کشور آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با شعار نفت ملی کالا و خدمات ایرانی برگزار می شود. در این دوره از نمایشگاه با وجود شیوع کرونا، تمام توجه به شرکت‌های داخلی و نمایش توانمندی های آنها بوده است‌.

این دوره از نمایشگاه با موافقت وزارت بهداشت با حضور ۵۵۰ شرکت داخلی، ۱۵ دانشگاه و ۵۲ شرکت استارتاپی و ۲۷ شرکت صندوق نواوری و شکوفایی برگزار می‌شود. به علت تلاش برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تعدادی از متقاضیان فضا اختصاص داده نشد. این نمایشگاه با هدف تعامل با شرکت ها، نخبگان و جذب سرمایه گذاران روزهای سوم تا ششم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ولی اول جگر جامعه را سوزانید خبر نداشتید شما لاان به فکر جگر سوخته آنان هستید یک نگاهی به قیمت‌ها بکنید ومقایسه بکنید دشمن توانست پول‌های ما را ارزش واعتبار بیندازد اموال مارا بلوکه کند بدون آنکه ریالی روی آن بگذارد قیمت دلار و لا ومسکن وخوراک وپوشاک خوراک کارخانه ها را مختل وچند برابرشد کیفیت اقتضا این وسط من موندم از چه چیزی دفاع میکنید