کد مطلب: ۱۸۹۰۷۰

درخواست مجدد عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو

درخواست مجدد عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو

پس از مشخص نشدن تکلیف پیشنهاد عرضه محصولات آرایشی همانند دارو، مجددا انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی پیشنهاد خود را به سازمان غذا و دارو ارائه کرد تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

پس از مشخص نشدن تکلیف پیشنهاد عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو؛ مجددا انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی پیشنهاد خود را به سازمان غذا و دارو ارائه کرد تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بختیار علم‌بیگی، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی؛ درخصوص سرنوشت پیشنهاد عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو به سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: پس از اینکه یک بار پیشنهاد عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو به سازمان غذا و دارو ارائه شد و شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت اداره کل نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بودیم موضوع به سرانجام نرسید و مجددا درخواستی در این رابطه به سازمان غذا و دارو ارائه شده است.

وی ادامه داد: با کلیت بحث عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو؛ توسط سازمان غذا و دارو موافقت شده تا بدین طریق بتوان با قاچاق این محصولات مقابله کرد. درصورت تصویب و اجرای این طرح شاهد خواهیم بود که مرجع فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌هایی خواهند بود که مجوز فروش دارند.

به گفته رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی در صورت اجرایی‌شدن این پیشنهاد بخشی از اتیکت مندرج روی محصولات آرایشی، به‌صورت فارسی‌ برچسب خواهد شد و امکان جعل را می‌گیرد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی افزود: استفاده از لوازم آرایشی تقلبی و جعلی بسیار خطرناک است و اگر به نحو مطلوبی تهیه نشود، امکان زیان رساندن به پوست و مو وجود دارد.

شهریورماه سال جاری بود که پیشنهاد عرضه محصولات آرایشی، همانند دارو حدود چند ماه پیش توسط هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی به سازمان غذا و دارو ارائه شد تا بر این اساس داروخانه‌ها با خرید از توزیع کنندگان مجاز محصولات آرایشی در جهت کنترل بازار عرضه این محصولات اقدام کنند. بر اساس این پیشنهاد خرید و فروش‌های صورت گرفته در سیستم‌های توزیع ثبت می‌شود و در نهایت خریدار می‌تواند از اصالت کالای خریداری شده که در مورد کالاهای تولید خارج صدق می‌کند، مطلع شود.

از دیگر مزایای به سرانجام رسیدن این پیشنهاد جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق برای فروشندگان که شامل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و خرده‌فروشان است. به‌طور حتم موافقت با این مسئله باعث خواهد شد تا تغییر و تحول اساسی در فروش محصولات آرایشی در داروخانه‌ها رخ دهد و دیگر امکان خرید وفروش محصولات آرایشی قاچاق در فروشگاه‌ها وجود نداشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.