کد مطلب: ۶۸۶۸۴۶

در جلسه کمیسیون صنایع چه گذشت؟/ تعرفه واردات کدام خودروها کاهش می‌یابد؟

در جلسه کمیسیون صنایع چه گذشت؟/ تعرفه واردات کدام خودروها کاهش می‌یابد؟

آیین‌نامه واردات خودرو با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و نمایندگان بانک مرکزی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه واردات خودرو با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان بانک مرکزی در این کمیسیون بررسی شد.

به نقل از ایرنا ، مصطفی طاهری در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگاران گفت: در این جلسه آیین‌نامه واردات خودرو با حضور منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان بانک مرکزی بررسی شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: هدف از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو دو موضوع است؛ نخست آنکه از آیین‌نامه به عنوان ابزار سیاست‌گذاری استفاده شود و دوم آنکه خودروهای وارداتی نیاز تمامی دهک‌ها را پوشش دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه خودروهایی مانند تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ از رده خارج شده‌اند، اظهار کرد: اما تاکنون معادل داخلی برای آن‌ها تعیین و تولید نشده است و یکی از اهداف آیین‌نامه مذکور، واردات خودروهایی است که نیاز تمامی اقشار درآمدی را پوشش دهند.

وی موضوع نرخ تعرفه را از دیگر مباحث بررسی شده در نشست امروز برشمرد و اضافه کرد: نرخ تعرفه در آیین‌نامه مذکور، طبق آیین نامه‌های قبلی همچنان پلکانی است اما برای خودروهای اقتصادی(خودروهای کمتر از ۱۰ هزار دلار و حدود ۶ تا ۸ هزار دلار) این تعرفه کاهش یافته و بین ۱۰ الی ۲۰ درصد است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات خودروی برقی برای مناطق آزاد درباره محل تامین منابع آن خاطرنشان کرد: منابع حاصل از صادرات بخشی از این منابع لازم برای واردات خواهد بود البته این موضوع به صادرات خودرو محدود نمی‌شود و شامل کالاهایی مانند فرش که برای سازمان توسعه تجارت اولویت دارند نیز می‌شود. بخشی دیگر هم از محل ارز منشا خارجی تامین می‌شود و بخش دیگر مربوط به ارز دولتی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه ما هم خبر داشتیم سر این واردات خودرو یا بقیه موضوعات
    چه تصمیماتی گرفته میشود که من آقا زاده میشدم