کد مطلب: ۴۲۹۴۸۸

منصوری مطرح کرد:

در کرمانشاه حتی یک بیکار هم پیدا نکردیم

در کرمانشاه حتی یک بیکار هم پیدا نکردیم

معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک بخشی مهم از بیکاری در کرمانشاه، اورامانات، جوانرود، ثلاث باباجانی است که نرخ بیکاری به 35 درصد می‌رسد اما با همکاران طرح تکاپو به این مناطق رفتیم در حالی که حتی یک بیکار پیدا نکردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی منصوری، معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه چگونه می‌توان برای کولبران اشتغال مولد ایجاد کرد، اظهار کرد: تا زمانی که کولبر درآمد بالایی از محل این کار دارد، نمی‌توانیم آن را به اشتغال رسمی وادار کنیم البته می‌توان خود مسیر کولبری و کار کولبری به عنوان یک مقصد گردشگری و هدف گردشگری قرار گیرد.

کمبود کارگر در جایی که نرخ بیکاری 35 درصد است

معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ در کشور ما نرخ بیکاری قبلاً 11 درصد بود الان این رقم به 10.6درصد رسیده است. یک بخشی مهم از بیکاری در کرمانشاه، اورامانات، جوانرود، ثلاث باباجانی است که نرخ بیکاری به 35 درصد می‌رسد، اما این نرخ برای مشاغل رسمی است، در حالی که بسیاری از جوانان آنجا در مشاغل کاذب و یا کولبری حضور دارند.

منصوری اظهار کرد:‌ با همکاران طرح تکاپو به این مناطق رفتیم در حالی که حتی یک بیکار پیدا نکردیم. در شهر مرزی جوانرود برج‌هایی ساخته شده در مرکز شهر بازار ایجاد شده و اشتغال غیررسمی رونق گرفته است، اما خبری از اشتغال رسمی نیست و به آنها گفتیم هر کس را که به عنوان بیکار معرفی کنید ما حاضر پول بیمه آنها را بدهیم، اما کسی نیامد چون درآمد شغل غیر رسمی و کولبری بالا است، سراغ کار بیمه‌ای نمی‌آیند.

کار روستایی در کشور ما صاحب ندارد

وی همچنین با انتقاد از اینکه کار روستایی در کشور ما صاحب ندارد، بیان کرد:‌ البته یک معاونت روستایی در ریاست جمهور زیر مجموعه معاون اول رئیس جمهور قرار دارد، اما ابزار و شبکه ندارد باید توسعه روستایی در یکجا مدیریت شود. در حال حاضر بخش‌های مختلفی مانند بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و یا بحث مشاغل خانگی در بخش روستایی کار می‌کنند، اما باید یک مسئول هماهنگی برای توسعه روستایی داشته باشیم.

معاون وزیر کار گفت: نظام حکمرانی در کشور ما یک اشکال اساسی دارد که وقتی یک حادثه یا واقعه طبیعی مانند سیل سیستان اتفاق می‌افتد، جایی که بتوان هماهنگی در آن انجام داد وجود ندارد. با نظام اداری کنونی نمی‌توانیم مشکل سیستان و بلوچستان را حل کنیم مثلاً اگر قرار باشد برای سیستان و بلوچستان مسیل رودخانه را درست کنیم، هیچ کس نمی‌تواند زیرا وزارت نیرو می‌گوید فقط بلد است سد درست کند، وزارت راه فقط بلد است پل و جاده بسازد و وزارت جهاد کشاورزی هم کار کشاورزی بلد است اما نیاز آنجا ساخت مسیل برای هدایت سیلاب است که هیچ کس آن را برعهده نمی‌گیرد و ایراد در نظام حکمرانی در کشور است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دروغ که حناق نیست ، راحت باش

  • علی

    خخخ فقط تو خوانواده ما و فامیل تو کرمانشاه بالایه ۳۰۰نفر بیکاره

تیترِ یک

آخرین اخبار