کد مطلب: ۴۲۳۱۷۳

دستور روحانی درباره سیل سیستان و بلوچستان

دستور روحانی درباره سیل سیستان و بلوچستان

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان در جریان مسایل و مشکلات این استان در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرار گرفت و دستورات لازم رابرای تسریع در روند امدادرسانی صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی با «احمد علی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان در جریان مسایل و مشکلات این استان در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند امدادرسانی صادر کرد.

رئیس جمهوری در این تماس تلفنی بر اختصاص تمام امکانات و تجهیزات و هماهنگی تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای مدیریت نهایی سیلاب ها و کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این تماس تلفنی گزارشی را از روند کمک رسانی به مردم استان ارائه کرد.

امروز معاون اول رییس جمهوری هم در تماس‌های جداگانه با استانداران سیستان و بلوچستان و کرمان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت بارندگی‌های کم‌سابقه و خسارات ناشی از سیل در این دو استان، بر ضرورت بسیج همه امکانات برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان تاکید کرد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

اکنون در استان سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خجالت کمترین چیزی است که باید داشته باشید.