کد مطلب: ۴۰۵۷۱۵

دلار به کمترین سطح یک ماه گذشته رسید / طلا ثابت ماند

دلار به کمترین سطح یک ماه گذشته رسید / طلا ثابت ماند

با انتشار داده‌های ضعیف مربوط به بخش خرده‌فروشی آمریکا، در معاملات روز پنج‌شنبه بازارهای آسیایی دلار به کمترین میزان یک ماه گذشته رسید و در سطح 97.898 قرار گرفت. طلا اما ثابت ماند.

با انتشار داده‌های ضعیف مربوط به بخش خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا و افزایش نگرانی‌ها از احتمال رکود ناشی از طولانی شدن جنگ تجاری، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ثابت ماند.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات روز پنج‌شنبه با 0.1 درصد رشد به هزار و 490 دلار رسید. گزارش‌ها نشان می‌دهد برای اولین بار طی هفت ماه گذشته فروش در بخش خرده‌فروشی آمریکا کاهش یافته است.

تحلیلگران بر این باورند که ضعف در بخش تولید احتمالا به سایر بخش‌ها در اقتصاد آمریکا سرایت خواهد کرد و فدرال‌رزرو ناچار خواهد بود یک بار دیگر در اواخر ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) نرخ بهره را کاهش دهد.

در عین حال بر اساس گزارش‌ها، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه با 0.16 درصد کاهش به 918.19 تن رسیده است.

در معاملات امروز همچنین شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، به کمترین میزان یک ماه گذشته رسید و در سطح 97.898 قرار گرفت.

دلار افت 0.1 درصدی را در برابر یورو تجربه کرد و هر یورو روز پنج‌شنبه به‌ازای 1.1083 دلار معامله شد.

همچنین هر پوند انگلیس در معاملات امروز بازارهای آسیایی اندکی افزایش یافت و به 1.2828 دلار رسید.

دلار اما در مقابل ین ژاپن ثابت ماند و در برابر یوان افزایش یافت. هر دلار امروز به‌ازای 108.76 ین ژاپن و به‌ازای 7.0975 یوان چین مبادله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.