کد مطلب: ۴۱۶۴۴۸

دلار تا چند روز دیگر چه می‌شود؟

دلار تا چند روز دیگر چه می‌شود؟

به نظر می‌رسد اقداماتی چون مبادله زندانی‌ها با آمریکا، احتمال میانجی‌گری ژاپن و همچنین ایجاد کانال تبادلاتی سوئیس نیز در بهبود فضای سیاسی کشور و تغییر مسیر دلار موثر بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در هفته گذشته نوسان قابل توجهی را پشت سر گذاشت و در نهایت به قیمتی نزدیک به قیمت پایان هفته قبل رسید.

بر این اساس، قیمت ارز صرافی ملی در هفته سوم ماه آذر، نوسانات متعددی را شاهد بود که نسبت به هفته گذشته ۲۰۰ تومان افزایش یافت و در روز پنج‌شنبه به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

اما در ادامه چه عواملی ممکن است آینده دلار را متاثر کند؟

در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: نرخ دلار در بازار تهران پنج‌شنبه با افت 4/ 3 درصدی به 12 هزار و 750تومان رسید. دلار که هفته را در کانال 13 هزار تومان شروع کرده بود، پنج‌شنبه از این ارتفاع عقب‌نشینی کرد و افت هفتگی 8/ 2 درصدی را رقم زد. روند نزولی نرخ ارز از ساعات پایانی معاملات سه‌شنبه آغاز شد. سه‌‌شنبه شاخص ارزی کشور ابتدا تا سطح 14 هزار تومان صعود کرد؛ اما در ادامه روز با افت قابل‌توجهی مواجه شد.

برخی کارشناسان مدیریت بازارساز و افزایش فعالیت خالی‌فروشان را در افت نرخ دلار موثر دانستند. همچنین به نظر می‌رسد اقداماتی چون مبادله زندانی‌ها با آمریکا، احتمال میانجی‌گری ژاپن و همچنین ایجاد کانال تبادلاتی سوئیس نیز در بهبود فضای سیاسی کشور و تغییر مسیر دلار موثر بودند.

سکه پس از 7 هفته نزولی شد

سکه طرح جدید پنج‌شنبه به 4 میلیون و 460 هزار تومان رسید و افت هفتگی 6/ 2 درصدی را تجربه کرد. سکه و دلار هفته گذشته را صعودی آغاز کردند، اما از سه‌شنبه بر مدار نزولی قرار گرفتند. اگرچه انتظار می‌رود دلار همچنان عامل اصلی در تعیین مسیر سکه باشد، اثرگذاری قیمت طلای جهانی بر سکه به خصوص در ابتدای هفته جاری دور از انتظار نخواهد بود.

پنج‌شنبه اقدام فدرال رزرو درخصوص عدم تغییر نرخ بهره و ثابت نگه داشتن احتمالی آن در سال آینده موجب صعود طلا تا نزدیکی سقف یک ماهه شده بود. اما اظهارات ترامپ درباره نزدیک شدن به توافق با چین به کاهش محسوس قیمت طلای جهانی انجامید. نهایی‌سازی این توافق می‌تواند از اتفاقات مهم این روزهای بازار جهانی طلا باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یکی

    آره!
    به زودی مملکت گل و بلبل میشه(:
    مخصوصا با اتفاقات عراق و این حجم نقدینگی و آخرین فرصت FATF تا بهمن ماه دلار را همه با هم آتش می زنیم((:

    • ناشناس

      واقعا همه نگران وضعیت هستیم ولی دولت نشون داد هنوز قدرت لازم برای تعیین وکنترل ارز داره

    • ناشناس

      بنظرت چیکار کنیم دلار بخریم؟

    • ناشناس

      قربون دل خوشت چه امیدواری خداکنه از گرسنگی نمیریم بس

  • ناشناس

    دلار وسکه ایران هیچ تبعیتی از ارز وطلای جهانی ندارد طلا وارز در ایران در کف خیابان تعیین میشه اما در اروپا وامریکا سازمان یافته است

  • ناشناس

    چون برنامهای نیست و مملکت در حال بی توجهی است شک نکنید دلار نجومی خواهد شد تا حالا که نظر داده‌ام ۹۰درصد درست بوده والسلام.

  • ناشناس

    تنها راه ورود به بازار جهانی و در پی اون تعامل با دنیا و ارزونی و رفاه تو جامعه، ارتباط مسالمت آمیز و رفاقت با همه دنیاست. نه اینکه هر صبح و شام برای نصف کره زمین آرزوی مرگ کنند….