کد مطلب: ۴۳۲۰۷۸

دلار هفته را چگونه آغاز می‌کند؟

دلار هفته را چگونه آغاز می‌کند؟

آخرین قیمت دلار پیش از شروع هفته جاری چقدر بوده است؟ کدام اتفاقات 48 ساعت اخیر می‌تواند بر روند قیمت دلار در شروع هفته جاری تاثیر بگذارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت دلار پیش از شروع هفته جاری چقدر بوده است؟ کدام اتفاقات 48 ساعت اخیر می‌تواند بر روند قیمت دلار در شروع هفته جاری تاثیر بگذارد؟

شاید یکی از مهمترین اتفاقات 48 ساعت اخیر بازگشت ایران به لیست سیاه FATF است. اما آخرین قیمت دلار پیش از اعلام وضعیت ایران در FATF چقدر بوده است؟ دلار در بازار و دلار صرافی ملی روز پنجشنبه چقدر قیمت خورده بود؟

قیمت دلار صرافی ملی در پنجشنبه ثابت ماند و روی ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

نرخ ارز در صرافی‌ ملی روز جمعه نیز اعلام شد که نسبت به پنجشنبه تغییری نداشت و قیمت دلار در رقم ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان ثابت ماند.

اما در بازار وضعیت چطور بود؟

بازار ارز برای دومین هفته متوالی افزایشی باقی ماند. آن طور که دنیای اقتصاد از روند قیمت در این بازار نوشته، هر دلار آمریکا که معاملات هفته قبل را با نرخ 13 هزار و 940 تومانی آغاز کرده بود، در طول هفته 450 تومان رشد کرد و در آخرین معاملات پنج‌شنبه به سطح 14 هزار و 390 تومان رسید. دلار حتی روز سه‌شنبه تا نزدیکی 14 هزار و 500 تومان هم پیش رفت. تقویت احتمال بازگشت اقدامات مقابله‌ای FATF علیه ایران در نشست شش روزه این نهاد بین‌المللی مهم‌ترین عامل تحریک تقاضای احتیاطی دلار طی دادوستدهای این هفته بود. تنها طی معاملات چهارشنبه شاهد اصلاح مقطعی شاخص ارزی بودیم. دلار با رشد 7/ 6 درصدی در بهمن‌ماه بازدهی خود را از ابتدای سال به 4/ 9 درصد ارتقا بخشید.

اما پیش‌بینی‌ها برای امروز چیست؟

روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی نسبت به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF واکنش نشان داد و گفت: چنین وقایعی مشکلی برای تجارت خارجی ایران و ثبات نرخ ارز ایجاد نخواهد کرد.

با این حال شاید ورود ایران به لیست سیاه FATF خبر مهمی برای فعالان بازارهای ایران باشد اما در هفته پیش رو قرار است اتفاق مهم دیگری رخ دهد و وزرای خارجی هلند و اتریش برای مذاکرات سیاسی به ایران بیایند. همزمان وزیر خارجه عمان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا مدعی شده امکان بهبود روابط ایران و آمریکا وجود دارد. اما آیا این اخبار سیاسی ممکن است مانع از اثرگذاری FATF بر قیمت دلار شوند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    دولت داره چیکار می کنه ما در لیست سیاه قرار گرفتیم ؟!