کد مطلب: ۴۳۳۵۵۳

آخرین روند بازارها تا پیش از روز پنجشنبه

دلار و سکه امروز چه می‌شوند؟

دلار و سکه امروز چه می‌شوند؟

در هفته اخیر بازار ارز و سکه شاهد نوسانات متعددی در قیمت‌ها بودند. اما آیا این روند در امروز نیز ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر بازار ارز و سکه شاهد نوسانات متعددی در قیمت‌ها بودند. اما آیا این روند در امروز نیز ادامه خواهد یافت؟ قیمت دلار و قیمت سکه امروز ممکن است تحت تاثیر چه عواملی تغییراتی داشته باشند یا اینکه ثابت بمانند؟

در این مورد دنیای اقتصاد به عوامل مهم در این دو بازار پرداخته و سیگنال‌های مهم در این دو بازار را ارزیابی کرده است.

حذف آربیتراژ از بازار ارز

بازار ارز روز چهارشنبه ششمین رشد متوالی را ثبت کرد. هر دلار آمریکا ساعت 16 دیروز با نرخ 15 هزار و 700 تومان معامله شد و 100 تومان بالاتر از روز سه‌‌شنبه ایستاد. همزمان با صعودهای پی‌درپی دلار در بازار آزاد، شاهد به رسمیت‌شناسی قیمت‌های آزاد از سوی بازارساز بودیم.

دیروز صرافی‌های دولتی نرخ فروش دلار خود را به 15 هزار و 600 تومان افزایش دادند. بازارساز در هفته جاری به کانال 15هزار تومان مقاومت نشان می‌داد و این نرخ‌ها را به رسمیت نمی‌شناخت. همین باعث ایجاد فرصت‌های آربیتراژی در بازار ارز شده بود.

اما با افزایش نرخ‌های صرافی ملی طی روز گذشته تقاضای آربیتراژی عملا از بازار خارج شد و صف‌های طولانی در مقابل صرافی‌ها برچیده شد. به نظر می‌رسد همگرایی نرخ‌های رسمی و غیررسمی ضمن عقب راندن تقاضای کاذب، منابع ارزی را به سمت مقاصد مصرفی هدایت خواهد کرد.

سکه به رکورد تازه دست یافت

سکه روز چهارشنبه مسیر صعودی خود را بازیافت. بهای هر سکه طرح جدید ساعت 16 دیروز 110 هزار افزایش یافت و ضمن صعود 8/ 1 درصدی، سطح بی‌سابقه 6 میلیون و 100 هزار تومان را تصاحب کرد. سکه در این چرخش مثبت هم متاثر از روند صعودی نرخ‌های ارز بود و هم از تقویت دوباره اونس جهانی کمک گرفت. قیمت داخلی طلا روز سه‌شنبه با کاهش شدید قیمت‌ها به کانال 5 میلیونی تنزل کرده بود.

با وجود این، تشدید دوباره نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا زمینه را برای اونس و متعاقبا سکه فراهم کرد. ضمن اینکه بال دیگر سکه برای صعود، یعنی دلار، هم دیروز ششمین رشد متوالی را ثبت کرد. با وجود این، ظرفیت ذاتی سکه به علت برخورداری از اهرم اونس، بازدهی این فلز گرانبها را از ابتدای سال به 31 درصد (حدود 12 واحد درصد بیشتر از دلار) رساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام به نظر من نرخ دلار رایکم پایین ببرید به خاطر اینکه چنین ارقامی باعث سکته افراد وهمچنین گرون شدن مرکبات می شود

  • ناشناس

    چه تولید داخلی در حال حاضر داریم که پولمان بی ارزش واز بقیه ارزها خود را حفظ وارزش پایدار داشته باشد

  • ناشناس

    همه امواج منفی دراین چند وقت یاهفته باعث رعب ووحشت مردم شده حداقل میوه جات را کمی ارزان تردر بازار ارایئه کنید تامردم قدرت خرید داشته باشند

  • ناشناس

    دیگه نظر خاصی ندارم

  • ناشناس

    ابر و باد مه و خورشید و.. دست به دست هم دادن دهن ما دهه 60 تیا سرویس شه

    • Ali

      شما دهه شصتیا دهن خودتون سرویس کردین کسی که متولد دهه ۶۰بوده بیست سالگیش تودهه هشتاد بوده و حداقل۱۰سال فرصت داشته زندگیشو توارزونی جمو جور کنه شما اینجوری میگی پس خبراز دهه ۷۰نداری که تو اوج گرونیا به دوره جوونی رسید

    • ناشناس

      ۶۰ ۷۰ نداریم هممون نسل سوختیم

  • ناشناس

    چه بازی شکننده بی پایانی!

  • ناشناس

    مگه خدا به داد این ملت برسه

  • ناشناس

    هه چه بازی شده این کشور

  • ناشناس

    وای وای دلم

  • ناشناس

    اینا همش بخاطر سیاست دولت روحانی هستش