کد مطلب: ۴۳۶۶۲۴

عملکرد دلار و طلا در بازارهای جهانی

ادامه روند نزولی دلار در معاملات چهارشنبه / طلا باز هم رشد کرد

ادامه روند نزولی دلار در معاملات چهارشنبه / طلا باز هم رشد کرد

به‌دنبال کاهش امیدها به بسته محرک اقتصادی دونالد ترامپ برای مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس، شاخص دلار به روند نزولی خود بازگشت. طلا اما 0.4 درصد رشد کرد.

در ساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی، روند نزولی دلار در برابر دارایی‌های امن از جمله ین ژاپن و فرانک سوئیس از سر گرفته شد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که دولت آمریکا اعلام کرده، قرار است اقدامات بیشتری را برای تحریک اقتصاد و جلوگیری از رکود ناشی از ویروس کرونا انجام دهد. با انتشار این اخبار، روز گذشته دلار اندکی بهبود یافت.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز با 0.27 درصد کاهش، در سطح 96.16 قرار گرفت.

کاهش ارزش دلار، موجب افت دارایی‌های پرریسک و همچنین بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا شده است.

در معاملات امروز ین ژاپن و فرانک سوئیس، به‌ترتیب 0.6 درصد و 0.25 درصد در برابر دلار رشد کردند.

یورو اما تغییر چندانی نکرد و به‌ازای 1.1304 دلار مبادله شد.

تحلیلگران با اشاره به رشد دلار در معاملات روز سه‌شنبه می‌گویند، هنوز زود است که درباره مثبت شدن وضعیت بازار نظر بدهیم. علاوه بر اقدامات اقتصادی دولت آمریکا، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بر روی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده و نحوه مهار آن معطوف شده است.

روز گذشته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا اعلام کرد، 699 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که در مقایسه با شمارش قبلی 224 مورد به مبتلایان اضافه شده است. همچنین 25 نفر در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، ممکن است فدرال‌رزرو در نشست هفته آینده، نرخ بهره را 50 واحد دیگر کاهش دهد.

کمتر شدن امیدها به تاثیرگذاری اقدامات اقتصادی آمریکا موجب شد، قیمت جهانی طلا امروز 0.4 درصد رشد کند و به هزار و 661 دلار و 68 سنت در هر اونس برسد.

به‎گفته تحلیلگران، سرمایه‌گذاران نسبت به بسته محرک اقتصادی که روز سه‎شنبه از سوی ترامپ اعلام شد، چندان امیدوار نیستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌‌شنبه با 0.2 درصد کاهش، به 962.03 تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.