کد مطلب: ۴۳۰۴۱۰

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

قیمت‌های پایانی دلار و طلا در هفته دوم فوریه / دلار در بالاترین سطح ۳ ماه گذشته

قیمت‌های پایانی دلار و طلا در هفته دوم فوریه / دلار در بالاترین سطح 3 ماه گذشته

با کاهش قابل توجه یورو به‌دلیل شیوع ویروس کرونا که تجارت این منطقه با آسیا را تحت تاثیر قرار داده، شاخص دلار در هفته دوم فوریه با رشد 0.5 درصدی مواجه شد و به بالاترین سطح سه ماه گذشته رسید. قیمت جهانی طلا هم بیش از 0.7 درصد افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر رشد قابل توجه دلار را به‌خصوص در مقابل یورو به‌همراه داشت. با این حال افزایش ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس به‌عنوان دارایی‌های امن، از رشد بیشتر دلار جلوگیری کرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته‌ دوم فوریه 0.5 درصد رشد کرد و در در آخرین روز از معاملات در سطح 99.16 قرار گرفت.

در حال حاضر، تعداد قربانیان این ویروس هزار و 500 نفر گزارش شده و 66 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند. تجارت قابل توجه اروپا به‌ویژه آلمان با کشورهای آسیایی، موجب افت یورو در برابر دلار شده است؛ تاجایی‌که در معاملات روز پنج‌شنبه، یورو به پایین‌ترین سطح دو سال گذشته در برابر دلار رسید.

نمودار زیر روند هفتگی دلار را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

افزایش شاخص دلار به بالاترین سطح سه ماه گذشته

رشد 0.5 درصدی قیمت جهانی دلار در هفته دوم فوریه

گزارش‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال 2020 تاکنون، شاخص دلار 2.88 درصد رشد کرده است. این بالاترین نرخ دلار طی سه ماه و نیم گذشته محسوب می‌شود.

از دیگر دلایل رشد شاخص دلار، علاوه بر شیوع ویروس چینی، انتشار داده‌های مثبت اقتصادی در ایالات متحده و خلق 225 هزار شغل در ماه ژانویه بوده است.

با افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، قیمت جهانی طلا هم به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسید.

درحالی‌که هر اونس طلا در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت هزار و 573 دلار معامله می‌شد، در روز جمعه به هزار و 582 دلار رسید.

در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا با رشد 0.76 درصدی مواجه شد.

به‌عقیده تحلیلگران، تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا هنوز مشخص نیست. اما با کاهش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، بازارهای سهام در جهان هفته بی‌ثباتی را پشت سر گذاشتند و سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن پناه آورده‌اند.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت طلا را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

قیمت جهانی طلا

رشد 0.76 درصدی طلا در هفته دوم فوریه

جورج گرو، تحلیلگر ارشد در موسسه آربی‌سی کپیتال در این زمینه گفته است: حتی اگر ویروس کرونا مهار شود، به دلیل کاهش نرخ بهره در آمریکا و عدم قطعیت‌های ناشی از تنش‌ها در خاورمیانه و دیگر ریسک‌های سیاسی، انتظار می‌رود طلا در محدوده هزار و 550 دلار تا هزار و 600 دلار معامله شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.