کد مطلب: ۴۳۶۰۲۶

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

اولین قیمت دلار و طلا پس از آغاز جنگ نفتی / رفت و برگشت قیمت طلا از سطح ۱۷۰۰ دلار

اولین قیمت دلار و طلا پس از آغاز جنگ نفتی / رفت و برگشت قیمت طلا از سطح 1700 دلار

با ادامه نااطمینانی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، شاخص دلار در معاملات امروز 0.7 درصد کاهش یافت. قیمت جهانی طلا هم به هزار و 700 دلار رسید اما ساعاتی بعد با کاهش مواجه شد.

با ادامه وحشتِ بازارهای جهانی از شیوع گسترده کرونا، ین ژاپن امروز در برابر دلار سه درصد رشد کرد. هر دلار در اولین روز از معاملات به‌ازای 109.69 ین مبادله شد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، یورو هم به‌دنبال کاهش چشمگیر بازدهی اوراق خزانه‌داری در آمریکا، به بالاترین سطح دو سال گذشته در برابر دلار رسید و به‌ازای 1.452 دلار معامله شد.

بازدهی اوراق قرضه آمریکا برای اولین بار به کمتر از 0.5 درصد رسیده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‎‌کند، در معاملات امروز با 0.7 درصد کاهش به سطح 95.28 رسید.

دلار استرالیا و نیوزیلند هم افت دو درصدی را تجربه کردند.

تا این لحظه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از 109 هزار نفر رسیده و بیش از سه هزار و 800 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

درحالی‌که شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر بازارهای مالی را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده، اما وحشت بازار با افت بی‌سابقه قیمت نفت چندبرابر شد.

نفت برنت در ساعات ابتدایی معاملات در بازارهای آسیایی با 30 درصد افت به 31.03 دلار معامله شد.

سقوط طلای سیاه پس از آن رخ داد که عربستان سعودی در واکنش به مخالفت روسیه برای کاهشِ تولید، تخفیف‌های بی‌سابقه‌ای را برای مشتریان آسیایی، اروپایی و آمریکایی در نظر گرفت.

همچنین در ساعات ابتدایی معاملات، قیمت جهانی طلا که در هفته‌های اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده، به بیش از هزار و 700 دلار، یعنی بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید.

با این حال این قیمت تداوم نیافت و ساعاتی بعد فلز زرد، با 0.2 درصد افت، به‌ازای هزار و 667 دلار در هر اونس معامله شد.

به‌دنبال بی‌ثباتی بازارهای سهام به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا به‌شدت افزایش یافته است.

وحشت‌ بازارها تا جایی پیش رفته که برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند، احتمالا رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه اول سال 2020 به نصف کاهش یابد.

در عین حال، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کاهشِ مجدد نرخ بهره در فدرال‌رزرو وجود دارد.

به‌عقیده تحلیلگران، با وضعیت موجود، انتظار می‌رود قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه دهد. برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کیتکو، پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا به بیش از هزار و 700 دلار خواهد رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا یک بار ۱۹۰۰ دلار رفته و بر گشته اگر بلای ۲۰۰۰ دلار هم بره تعجب نداره

  • ناشناس

    میادپایین سکه به زیرپنج تومان میرسه بعدش هم حتما که نبایدروی سکه سرمایه گذاری کرد

  • کارشناس بازار

    طلا به زودی گرمی 700 را خواهد زد.

  • Mahdi

    دوستان عزیزبنده به عنوان کارشناس ارزوطلا به همه عزیزان میگویم فعلا ازفروختن طلا دست بکشید،چون درسطع جهان گران خواهدشد
    درزمان جنگ ومریضی ازقدیم ایام این باب بوده که کلیه کشورها جهان پشتیبانی پولی خودکه همان طلا میباشدراافزایش دهندتادرمواردلازم هم ارزش پول خودوهم مسایل مالی خودراراحت رفع کنن.
    بس خواهشن مراقب پشتبان مالی خانواده خودکه همان طلاهامیباشد باشید…

  • ناشناس

    قیمت طلا تو این وضعیت مملکت 1.خروج از اف ای تی اف 2.مسئله ویروس 3.تحریم شدید ایران 4.به فروش نرفتن نفت ایران 5.بودجه سال99 6.احتمال قاچاق طلا وسکه از طرف کشورهای عربی از ایران ( خیلی مفته ).بخرین که خاطره خواهد شد.