کد مطلب: ۴۶۳۲۱۶

گزارش تجارت‌نیوز از چشم‌انداز احتمالی بازارها:

دلار یا طلا؛ کدام سودآورتر است؟

دلار یا طلا؛ کدام سودآورتر است؟

دلار و طلا همچنان خبرسازی می‌کنند. قیمت هر قطعه سکه طلا به بالای ۱۱ میلیون تومان رسیده و قیمت دلار در صرافی ملی از ۲۳ هزار تومان عبور کرده است و آینده این دو بازار نگرانی‌هایی برای خانواده‌های ایرانی به دنبال داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار و طلا همچنان خبرسازی می‌کنند. قیمت هر قطعه سکه طلا به بالای ۱۱ میلیون تومان رسیده و قیمت دلار در صرافی ملی از ۲۳ هزار تومان عبور کرده است.

این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که روزهای پایانی هفته گذشته، بازار ارز سیگنال‌های کاهش قیمت را از سوی متولیان دولتی دریافت کرده و روند رشد قیمت دلار و طلا اندکی کندتر شده است. با وجود این، چشم‌انداز بازار ارز و طلا همچنان برای شمار زیادی از مخاطبان تجارت‌نیوز مبهم است.

تردید طلا و دلار

دو هفته پیش بازار طلا و ارز توانسته بود سودآورتر از بازار سرمایه ظاهر شود و در حالی که بازدهی بورس به ۵ درصد رسیده بود، سکه بازدهی تقریبا دو برابری بورس یعنی ۱۶ درصد، دلار بازدهی ۱۷٫۱ درصد و طلا بازدهی ۸٫۷ درصد را به ثبت رساند.

در هفته گذشته اما بازدهی بازار طلا و دلار کند شد و سکه فقط ۵٫۵ درصد، طلا ۷٫۳ درصد و دلار ۴ درصد بازدهی داشتند. در هفته گذشته بورس بازدهی ۵ درصد داشته است.

این در شرایطی است که هم وزارت امور خارجه از رایزنی‌هایش برای دریافت طلب ارزی ایران از کره جنوبی خبر داده و هم اخبار گمرک و وزارت صنعت حاکی از برخی گشایش‌های ارزی برای واردات کالاست. از آن سمت حسن روحانی، رییس جمهوری هم در تماسی تلفنی با عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی توصیه‌هایی برای تخصیص ارز به بخش تولید کشور داشته است.

معادله درباره طلا کمی متفاوت است. در بازار ایران قیمت طلا به نرخ اونس جهانی و دلار وابسته است و تحلیلگران جهانی صعود قیمت طلا در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. وضعیت عامل دیگر افزایش قیمت طلا در ایران، یعنی بهای دلار همچنان نامعلوم است.

در ادامه نقطه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره آینده طلا و دلار می‌خوانید:

- «دلار ۲۵ تومنی گوارای وجود ملت ایران بگو علی برکت الله»

- «دلار بالاتر می‌ره چون درآمد ارزی به شدت کم شده»

- « فقط ۲دلار یارانه می‌گیریم. درآمد ریالی، هزینه دلاری»

- «هم طلا و هم دلار گرون می‌شه»

- «دلار ده هزار شده بود میگفتن حبابه الان که شده ۲۵ چیه ؟مردم فرصت دادن بهتون آدم وقتی کاری رو بلد نیست می‌کشه کنار. استعفا رو واسه این موقع‎ها گذاشتن»

- «در خدمت تولید!!! چقدرم ما برای تولید ارزش قایلیم»

- «بعد می‌گن بچه بیارید .مگر کسی جرات میکنه ازدواج بکنه .حالا ازدواج هم بکنه نمیتونه خرجی خانواده اجاره خونه و هزینه مدرسه رو تامین بکنه کار به طلاق وزندانو شمردن سکه به خانم این یعنی خدا حافظ زندگی» .

- «بخدا کمی خجالتم خوبه. من سه ماه پیش ماست سون می‌خریدم ۱۵ هزار تومن هفته پیش خریدم ۲۴ هزار تومن بخدا قسم خداشاهده همین الان خریدم ۳۰ هزار تومن باورتون میشه؟اگه قیمت اجناس یکسان بمونه ولی دلار بشه صد هزار تومن برای هیشکی مهم نیس ولی بدبختی اینجاس اگه دلار یک سنت هم گرون شه حتی تو صنعت لبنایتم تاثیر می‌زاره»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فراز

    آرزو می کنیم بمیریم تا بیشتر از این شرمنده بچه هامون نشیم ، فقر و نداری برای شما یه سرگمیه اما برای امثال ما هر روز مرگی تازه است هر روز می میریم و زنده می شیم اما همچنان بدبختی ادامه داره !

    • رحیم

      پس اینجا تو اینترنت چرا دنبال پیج های خرید دلار و سکه هستی؟؟؟؟
      خوبه آدم مرد باشه
      با کسی نیستم کلی میگم چاپلوسی دو رویی مملکت رو بدبخت کرده

  • فراز

    الان یارانه ایرانیا هر ماه کمتر از دو دلار شده ، این یعنی مصیبت برای مردم !!! خجالت هم خوب چیزیه ،مسئولین با چه رویی راست راست دروغ میگن؟

  • سروش

    هیچ کدام فقط ریال… عشقم وطن…. ایران ایران… وطن من… ما نون خوشک میخوریم ولی وطن فروشی نمی‌کنیم..

    • ناشناس

      درسته آدم خوبه به فکر مردم باشه تا سود خودش چرا با ذخیره دلار و سکه باعث فقر جامعه شویم

    • ناشناس

      درسته

    • ناشناس

      دمت گرم کلی خندیدم باحال بود

    • مهدی

      چه ربطی داشت به وطن فروشی

  • ناشناس

    همیشه حباب سکه بیشتر از طلا است همچنین تاحدودی سودش ولی نسبت به طلا به مراتب مانند دلار تحت نفوذ با زارساز است خرید آبشده مطمءن بهترین حالت هرکی موافقه مثبت لطفا خرید طلا با نگاه بلندمدت محاله ضرر بده

  • ناشناس

    دو چیز قطعی است ریزش بورس و صعود طلا

    • ناشناس

      از کجا اینو میدونید؟

  • ناشناس

    رئیس بانک مرکزی کجاست چرا لال شده با این بازار ارز فقط سال گذشته بادروغهاش عده ای رو بدبخت کرد حالا مرده بازار رو بیاره پائین؟

  • ناشناس

    چراباید طلاودلاروسکه بربالا پسماباید چی کارکنیم

  • داریوش

    فقط ابشده.کسی ضرر کرد بیاد ازمن بگیره

    • ناشناس

      سلام آبشده یعنی همون شمش؟؟من کارمند بخش خصوصی ام درآمدم خوب نیست دانشجوام و مخارجم با خودمه تو این یه سال یه کم پول جمع کردم میترسم همشو طلا بخرم ضرر کنم پیشنهاد شما چیه خانومم و عاشق طلا

    • ناشناس

      آبشده یعنی آبشده البته مثل همون شمش میمونه ولی فرقش اینه که هر گرم که شما بخواید بهتون میدن . برای سرمایه گذاری در طلا فقط آبشده

  • ناشناس

    در سالهای قبل هر وقت می خواستم ببینم چه اتفاقی در بازار طلا می افتد نظر آقای کشتی آرا در می خوندم و متوجه میشدم چون همیشه عکس اش درست بود

  • فروهر

    بنظرتون چی بخرم طلا ارز دیجیتال دلار ، میترسم با شانس من مثل بورس بریزه? ارز دیجیتال هم میگن من بلد نیستم