خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۸۷۷۵

عواملی که موجب نوسانات قیمت نفت در هفته جاری شد

عواملی که موجب نوسانات قیمت نفت در هفته جاری شد

قیمت نفت که اوایل هفته جاری به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا و نگرانی از اختلالات عرضه افزایش یافته بود، روز دوشنبه با کاهش سه درصدی مواجه شد. امروز هر بشکه نفت خام برنت با 0.21 درصد افزایش، به 61.33 دلار رسید.

قیمت نفت که اوایل هفته جاری به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا و نگرانی از اختلالات عرضه افزایش یافته بود، روز دوشنبه با کاهش سه درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی چین از یک سو و گزارش‌های منتشرشده مبنی بر افزایش 10 درصدی دکل‌های نفتی در ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر، موجب کاهش قیمت نفت خام برنت و نفت وست‌تگزاس اینترمدیت در اواسط هفته شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این بزرگ‌ترین کاهش یک روزه طی ماه جاری میلادی بوده است.

به گزارش رویترز، دولت ترامپ روز دوشنبه شرکت نفت دولتی ونزوئلا را تحریم کرد. هدف آمریکا محدود کردن صادرات این کشور عضو اوپک و فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور برای کناره‌گیری از قدرت است.

این در حالی است که خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی نیز در گفتگوی خود با بلومبرگ اعلام کرده، این کشور در نظر دارد تولید روزانه خود را در ماه فوریه -ماه آینده- به 1.10 میلیون بشکه کاهش دهد. این رقم در ماه جاری -ژانویه- 10.2 میلیون بشکه بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این میزان از کاهش فراتر از تعهدات این کشور به توافق کاهش تولید بوده است. بر اساس توافق کاهش تولید که در ششم دسامبر میان تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها امضا شد، عربستان متعهد شد تولید روزانه خود را به 10.33 میلیون بشکه برساند.

امروز چهارشنبه، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 0.21 درصد افزایش، به 61.33 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‎تگزاس اینترمدیت هم با 0.15 درصد افزایش، به 53.39 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.