کد مطلب: ۵۹۶۵۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار رکورد زد / دلیل هیجانی شدن بازارها چیست؟

قیمت دلار رکورد زد / دلیل هیجانی شدن بازارها چیست؟

قیمت‌ها در بازار رکورد یک ساله خود را شکستند. قیمت دلار به ۲۸ هزار و ۷۳۰ تومان رسیده و قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان. قیمت سکه هم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. در بازارها چه می‌گذرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا، سکه و ارز در آستانه ورود به کانال‌های جدید است. قیمت سکه و طلا چشم به قیمت دلار دارند. اگر قیمت دلار بیش از این افزایش پیدا کند، قطعا طلا و سکه هم گران می‌شود.

قیمت دلار امروز ۲۲ آبان ماه افزایشی بود. دلار امروز کار خود را با ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد اما ساعتی بعد به ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید. اگرچه برخی از کانال‌های خرید و فروش ارز، قیمت دلار را تا ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان هم عنوان کردند. یعنی یک قدمی کانال ۲۹ هزار تومان.

پیش از این معامله‌گران بازار ارز می‌گفتند اگر دلار وارد کانال ۲۸ هزار تومان شود و از مرز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند، سیگنال خرید بیشتر به معامله‌گران می‌دهد و تقاضا برای دلار در بازار زیاد می‌شود.

دلار در اولین روز هفته این مرز روانی را رد کرده و حالا باید منتظر واکنش بازار به قیمت‌ دلار بود.

قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار سکه و طلا

اما افزایش قیمت دلار، تاثیر خود را بر بازار سکه و طلا هم گذاشت. قیمت سکه امروز ۲۲ آبان ماه به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رسید. نکته جالب اینکه امروز در بورس، سکه صف خرید بود اما کسی فروشنده نبود. این سیگنال افزایش قیمت در این بازار است. اینکه مردم منتظر افزایش قیمت بیشتر در بازار سکه و طلا هستند و سکه با نرخ ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در صف خرید بود.

این در حالی است که قیمت سکه براساس اعلام شبکه ارز و طلا کمتر از این مقدار بود و نهایتا تا ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا هم امروز افزایش داشت. قیمت طلا در ۲۲ آبان ماه به گرمی یک میلیون و ۲۷۶ هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلا تا رسیدن به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی راه چندانی ندارد و احتمال دارد اگر قیمت دلار به روند صعودی خود ادامه دهدف سکه و طلا هم کانال قیمتی جدیدی پیدا کنند.

افزایش قیمت طلا هم در حالی است که تا ماه گذشته قیمت هر گرم طلا در محدوده یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بود و حتی برخی از رسیدن طلا به گرمی ۹۰۰ هزار تومان خبر می‌دادند.

دلیل هیجانی شدن بازارها چیست؟

اما دلیل هیجانی شدن بازارها در یک هفته گذشته چیست؟ روند هیجانی بازارهای ارز و طلا در حالی است که دولت اعلام کرده منابع جدید ارزی آزاد شده و حتی آمریکا مجددا سیگنال‌های مثبتی برای مذکرات فرستاده است. اما گویا بازار برای مهار قیمت‌ها دیگر چشم انتظار اخبار نیست و به عامل قطعی‌تری نیاز دارد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد اقدامات دولت سیگنال منفی به بازارها داده است. ابتدا خبر رسید که رئیس دولت، وزیر اقتصاد را برای وضعیت بورس توبیخ کرده است و حتی برخی از رسانه‌ها مساله استیضاح خاندوزی در مجلس را عنوان کردند.

از طرف دیگر، دولت یکبار قیمت خودرو را افزایش داد و کمتر از ۴۸ ساعت بعد، مصوبه خود را لغو کرد. اما این اقدام، تاثیر منفی بر بازار خودرو گذاشت و قیمت‌ها را بالا برد.

در حوزه ارزی هم مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده و هنوز مشخص نیست برنامه دولت برای ارز چیست.

در نهایت همه این موارد نشان از نوعی آشفتگی و سرگیجه در تیم اقتصادی دولت دارد. سیگنال‌هایی که از درون دولت به بیرون می‌رسد نه واحد است و نه امیدوارکننده.

حتی هنوز مشخص نیست که برنامه دولت برای مذاکرات هسته‌ای چیست. اینها همه نشان می‌ دهد عدم قطعیت در اقتصاد بیشتر شده و بازارها این مساله را خیلی سریع حس کرده‌اند.

اما روند بازارها چگونه است؟ آیا مذاکرات هسته‌ای ترمز بازارها را می کشد؟ تجارت‌نیوز امروز در گفتگوی زنده اینستاگرامی با امیر حسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی آینده بازارها را بررسی کرده است.

این گفتگو امروز ۲۲ آبان ماه ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند آن را در صفحه اینستاگرام تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خخخخ ما و دلار.برا ما فقرا بگو قیمت شلوار کردی چن شده ی چیز ن قیمت طلا و دلار

  • ناشناس

    دولت تدبیر و امید

  • محمد

    هر قدر قیمت دلار بالاتر رود دولت یک قدم به از سرگیری برجام نزدیکتر میشود.

  • مهران

    مردم و بازارها فهمیدند ک مذاکرات بجایی نخواهد رسید!چاپ پول بدون پشتوانه،کسری بودجه شدید، نقدینگی بسیار زیاد.تحریم.عدم صادرات نفت و …..
    موجب ابر تورم خواهند شد.
    ب همت مسئولین با کفایت پیش بسوی ونزوئلایی شدن.

  • ناشناس

    شما برید توبه کنید که از روحانی پشتیبانی کردید بعد بیاید از رئیسی بد بگید اینا دستپخت دولت روحانیه

    • سعید

      خب مردم به رییسی رای دادند که اوضاع درست بشه. اگر قراره اوضاع فرقی نکنه که رای دادن به رییسی هم مثل رای دادن به روحانی اشتباه بوده. در ضمن فقط درصدی از مشکلات اقتصادی مربوط به دولت می شه.

  • ناشناس

    سلام خواهمندم جلو این گرانی بگیرید ودست دلالان را کوتاه باتشک

  • ناشناس

    این دلالان می خواهند ضربه به دولت بزنند اینها را جمع کنی همین بازار به اشفتگی کشاندن