کد مطلب: ۵۹۶۵۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا قیمت دلار امروز افزایش پیدا کرد؟

چرا قیمت دلار امروز افزایش پیدا کرد؟

امروز در بازار ارز قیمت دلار ۳۱۰ تومان افزایش پیدا کرد و به ۲۸ هزار و ۷۱۷ تومان رسیده است. روند افزایشی قیمت دلار در حالی است که انتطار می‌رفت با توجه به برخی از اخبار، قیمت دلار کاهشی باشد. اما روند افزایشی قیمت دلار ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند افزایش قیمت دلار، بر دیگر بازارها از جمله سکه و طلا هم اثر گذاشته و قیمت طلا و سکه هم امروز صعودی بود. اما دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟

آن طور که سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار ارز به تجارت‌نیوز گفت: تمامی شواهد در داخل کشور نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی خوب نیست. اگر منابع ارزی هم آزاد شود تاثیری در قیمت دلار ندارد زیرا رئیس پیشین بانک مرکزی گفته بود از منابع بلوکه شده ارزی کشور، برای پوشش کسری بودجه استفاده شده است.

یعنی دولت منابع ارزی بلوکه شده را پیش خور کرده است و اگر این منابع آزاد هم شود تاثیری در افت قیمت دلار ندارد زیرا در جایی که از قبل هزینه آن شده است استفاده می‌شود.

این کارشناس بازار ارز در بخش دیگری توضیح داد: ناهماهنگی که در سیاست‌گذاری‌های دولتی به چشم می‌خورد عامل اساسی است که چشم‌انداز مثبت را از بازارها گرفته است.

نصیرزاده ادامه داد: عملکرد این دولت به گونه ای است که به نظر می‌رسد ابهامات در فضای اقتصادی و سیاسی بیشتر شود و با توجه به این موضوع احتمالا انتظارات هم روند افزایشی به خود بگیرد. اما در این میان حلقه مفقوده سامان یافتن بازار ارز، سیاست‌های مبهم و ناهماهنگ دولت است که جریان سرمایه را در کشور محدود کرده است.

وی درخصوص پیش‌بینی قیمت دلار در چند ماه آینده گفت: با توجه به مسائل کلان اقتصادی در کشور و وضعیت سیاست‌گذاری دولت تا پایان سال، دلار محدوده ۳۰ هزار تومان را خواهد دید و در همین محدوده‌ها تثبیت می‌شود. مگر اینکه اتفاق خاصی در فضای اقتصادی و سیاسی رخ دهد و انتظارات تورمی را تعدیل کند.

قرار است به زودی مذاکرات از سر گرفته شود و احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم وجود دارد. سرنوشت بازارها بعد از این اتفاقات چیست؟ تجارت‌نیوز امروز در گفتگوی زنده اینستاگرامی با امیر حسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی به این سوالات جواب داده است.

این گفتگو امروز ۲۲ آبان ماه ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند آن را در صفحه اینستاگرام تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • چنگیز

    چون خزانه دولت خالی است قسمتی ازکسری بودجش ازفروش دلارتامین میکند