کد مطلب: ۵۰۵۳۴۳

گزارش تجار‌ت‌نیوز از پیام‌های مردم:

چرا یارانه نقدی دی ماه کم شد؟ / «کدام دولت یارانه پرداختی را از مردم پس می‌گیرد؟»

چرا یارانه نقدی دی ماه کم شد؟ / «کدام دولت یارانه پرداختی را از مردم پس می‌گیرد؟»

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به خودی خود کم بود. حالا کم شدن ۳۵ هزار تومان از این یارانه به خاطر وام کرونا، باعث گلایه بیشتر مردم شده است. آنها به قدرت خرید یارانه انتقاد داشتند و حالا این قدرت خرید کمتر هم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی فردا شب به حساب مردم واریز می‌شود. اما ۲۱ میلیون نفر این یارانه را کامل دریافت نمی‌کنند و مبلغ ۳۵ هزار تومان از این یارانه به‌عنوان قسط وام کرونای یک میلیون تومانی کسر می‌شود.

این مساله باعث انتقاد مردم شده است. آنها می‌گویند قدرت خرید یارانه نقدی کم بود حالا کمتر هم شده است. برخی دیگر می‌گویند کدام دولتی به مردم یارانه می‌دهد و دوباره آن را از آنها می‌گیرد.

در ادامه نظر مخاطبان تجارت‌نیوز درباره یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی را می‌خوانید. نظراتی که در آن مردم قدرت خرید یارانه نقدی را نقد کرده‌اند.

«شانه تخم مرغ شده ۵۴ تومن، یارانه نقدی ولی ۴۵ تومنه!»

«یارانه نمی‌خواهیم، قیمت‌ها را کم کنید!»

«قبلا با ۴۵ت میشد همه چی بخری الان همه چی ۱۰۰برابر شده دولت معلوم نیست چی کار می‌کنه یا تورم را کنترل کنه یا یارانه را بیشتر کنه.»

«با ۴۵ هزار تومن قبلا قند و روغن و برنج میخریدیم الان باید پول ۳ نفر یارانه را بدیم پوشک.»

«واقعا مبلغ یارانه ناچیز هست در قبال این همه تورم و گرونی دولت باید مبلغ یارانه رو افزایش بده.»

«قبلا با پول یارانه ۴۵ لیتر بنزین میزدیم الان ۱۵ لیتر! اون موقع ۲گرم طلا میخریدیم حالا یک شانه تخم مرغ.»

«کدام دولتی به مردم یارانه می‌دهد و دوباره آن را از آنها می‌گیرد؟»

«قبلا پول یارانه ۱ گرم طلا بود حالا یک سوم قیمت پوشک بچه است!»

«با این ۴۵ هزار تومان چکار میشه کرد آیا میشه نیم کیلو گوشت خرید، خودتان قضاوت کنید و تصمیم درست را بگیرید. تازه قرار مبلغی را هم برای وام کرونا بردارن!»

«این ۴۵هزارتومن الان چی میشه خرید پفک هم نمیشه خرید.حالا ۳۵ تومن هم میخوان کم کنن!»

«اوایل که یارانه میدادن میشد با پول یارانه چهار کیسه برنج خرید الان چی دو کیلو برنج هم نمیشه ۴۰ کیلو کجا ۲ کیلو کجا.»

«من نزدیک به دو ماه برای یارانه معیشتی ثبت نام کردم و هر وقت میرم تو سامانه میزنه در حال بررسی و نتیجه در ماه آینده اعلام میشود. لامصب کلا ۴ ماه میخواید بدید ۳ ماه بررسیش طول میکشه!»

«شما نمی‌خواد یارانه بدید. قیمت‌ها را یه سال ثابت نگه دارید.»

گفتنی است یارانه نقدی خانوارهایی که اولین مرحله از وام کرونای یک میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند، از تیرماه کمتر واریز شده است. این ماه هفتمین قسط این وام از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات کرونا را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

همچنین در آذر ماه حدود هفت میلیون خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه معیشتی کسر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سمانه

    ممنون از اینکه به فکرمونین

    • ناشناس

      سلام خودمون خواستیم و سزاوار همینیم

  • ازاهواز

    پول‌فقیرخوردن‌نداره‌ببینیدآخرچی‌به‌سرتون‌میاد
    نه‌کمک‌به‌کارگرروزمزدشده‌ونه‌حق‌فقیرروکسی‌ببره‌

  • ازاهواز

    آقای‌مسول‌محترم‌آیاخودتونوبه‌خواب‌زدین‌این‌گدابازیهابدردعمهاتون‌می‌خوره‌این‌چه‌کمکی‌است‌این‌نشدزندگی‌این‌یارانه‌چهل‌وپنچ‌تومان‌‌پول‌یک‌شارژهم‌نمیشه‌باباکمی‌بفکرماباشین‌‌این‌مبلغ‌روبیشترکنید‌بدردهیچ‌چیزنمیخوره‌اغلان‌بیشترش‌کنیدکه‌آدم‌بتوانه‌چیزی‌بااین‌مبلغ‌بخره‌حتی‌نمیتوانیم‌یک‌کیسه‌برنج‌بخریم‌آخه‌چرا‌این‌چه‌قانونی‌هست‌
    ازخدابترسیدن‌واین‌یارانه‌رابیشترکنید

  • ناشناس

    سلام ما وام نگرفتیم ولی از یارانه دی ماه من و شوهر و دخترم ۳۵۰۰۰ تومان کسر شده

  • ایرانی

    دوستان راست میگن دیگه مردم چشم به این یارانه دوخته
    اند چرا با یک دست میدی با پنجاه دست میگیرین؟چرا دولت ترکیه و دیگر همسایگان اینجوری نیستن؟شما را بخدا به مردم رحم کنید این راهم میدانم که تحریم های ظالمانه کشور مارا بفشار گذاشته ولی هرچی باشد مردم دولت را مثل پدرش میداند وازش انتظار دارد

  • ناشناس

    سلام چرا یارانه کرونا این ماه چهل تومن کم شده آذر ماه دویست و چهل بود ب ازای هر نفر ۱۲۰تومن این ماه دویست چرا دولت هیچ چیزش حساب و کتاب نداره میشه جواب بدین تا مام علت و بدونیم

  • ناشناس

    وام نگرفتم .‌‌‌‌‌ یاراته شده ۱۰۵۰۰ ‌‌‌‌‌……

  • hadi‌

    سلام یارانه دی ماه به جای ۹۱۰۰۰تومان،ده هزار ریختن،باید ۳۵۰۰۰تومان برای قسط وام یک میلیونی مرحله اول کم میشد و ۵۶۰۰۰تومان دیگه واریز میکردن،بااین حساب ۴۵۰۰۰تومان کم برام ریختن، قسط وام یک میلیونی مرحله دوم هم گفتن از بهمن ماه کم میشه. لطفاً راهنمایی کنید

  • ناشناس

    حرفت همه حسابه. مبلغ یارانه نیست اینو بهتره بهش بگیم گایانه. نظراتتم گرچه تابلوعه همشو خودت تنها نوشتی چون قلم و ادبیات ینفره ولی حرفت حسابه و ما حمایتت میکنیم??

  • ناشناس

    علت کم ریخته شدن یارانه چیست