کد مطلب: ۳۲۲۳۷۲

دولت برای فروش نفت برنامه کامل دارد

دولت برای فروش نفت برنامه کامل دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امریکا به این نتیجه رسیده که رساندن صادرات نفت به صفر و قول‌هایی که عربستان مبنی بر توان مدیریت بازار به امریکا داده، امکانپذیر نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: امریکا به این نتیجه رسیده که رساندن صادرات نفت به صفر و قول‌هایی که عربستان مبنی بر توان مدیریت بازار به امریکا داده، امکانپذیر نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی بختیار درباره راه‌های جدید دور زدن تحریم‌های نفتی اظهار داشت: بعد از خروج امریکا از برجام با تعاملی که کمیسیون انرژی مجلس با بخش‌های مختلف دولت داشته، راهکارهایی را پیش‌بینی کرده و اجازه‌هایی به دولت و وزارت نفت برای فروش نفت داده و نگران این موضوع نیستیم که بتوانند صادرات ما را به صفر برسانند.

وی افزود: امریکا می‌خواست برای 13 آبان شوکی به جهان وارد کند که نفت ایران به صفر می‌رسد اما اکنون می‌بینیم که بعضا با رشد صادرات هم به بعضی کشورها مواجهیم، ضمن اینکه راهکارهایی مثل عرضه در بورس انرژی را تجربه می‌کنیم که یک پرستیژ ملی برای ما است. وی خاطرنشان کرد: برای وصول پول نفت نیز همه تمهیداتی اتخاذ شده و پکیج کاملی در اختیار دولت قرار دارد که می‌تواند نسبت به صادرت اقدام کند و اقدامات امریکا را خنثی می‌کند.

بختیاری یادآور شد: اینکه اجازه داده شد تعدادی از کشورها نسبت به خرید نفت از ایران معاف شوند حاصل این است که امریکا به این نتیجه رسیده که امکان رساندن صادرات به صفر امکان‌پذیر نیست و قول‌هایی که عربستان مبنی بر توان مدیریت بازار به امریکا داده، امکانپذیر نیست.

بختیار گفت: امریکا تصور می‌کرد می‌تواند نفت ایران را صفر کند با تک تک کشورهای واردکننده از ایران مذاکره و به همه بانک‌های طرف حساب ایران مراجعه کرد و گفت نباید با ایران کار کنند، اما اکنون تیرشان به سنگ خورده و مجبور شده برخی کشورها و پالایشگاه‌ها را برای مدتی از تحریم معاف کند، ما برای بعد از شرایط زمستان و سرما هم سناریوهای جدیدی پیش بینی کردیم و راهکار داشته و آنها را به‌روز کنیم و در این زمینه هم کمیسیون انرژی طرح‌های جدید ارایه می‌دهد. وی بیان کرد: حتما راهکارهایی غیر از عوض کردن پرچم‌ها و خاموش کردن رادارها برای دور زدن تحریم‌ها داریم و تمهیداتی برای بخش حمل و نقل، بیمه و نقل و انتقال پول اندیشیده‌ایم.

این عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: امریکا جنگ اقتصادی دارد ما هم باید اتاق جنگ داشته باشیم، به کل دنیا نشان داده‌ایم اهل تعامل هستیم، با امریکا هم سر یک میز نشستیم و برجام را امضا کردیم، اما آنها به تعهداتشان عمل نکردند و از برجام خارج شده و جنگ اقتصادی را شروع کردند. بنابراین ایران هم در این جنگ عقب‌نشینی نمی‌کند، همانند زمان دفاع مقدس با انسجام ملی، طراحی‌های هدفمند و هوشمندانه ایستادگی می‌کند تا پیروز شود.

منبع: روزنامه تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.