کد مطلب: ۵۰۵۰۶۳

ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی صحت دارد؟

ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی صحت دارد؟

امروز خبری به نقل از دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا مبنی بر ابتلای دومین نفر به ویروس کرونای انگلیسی منتشر شد اما در ساعتی بعد توسط سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تکذیب شد، اما حقیقت ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت‌های بیشتر پس از تایید ورود کرونای انگلیسی در کشور شده است، گفت: تنها تفاوت کرونای جهش یافته انگلیسی با پیک اول کرونا، نوع ژن آن است و باید مثل قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

او با اشاره به مورد یافت شده کرونای انگلیسی در کردستان گفت: پزشکان به ابتلای یک پزشک در کردستان که از انگلیس برگشته بود مشکوک بودند؛ اما آزمایش‌ کرونای او منفی شد، ولی اسکن‌های ریه او نشانی از بیماری کرونای جدید نشان می‌داد که او چند هفته قبل به‌ این بیماری مبتلا شده است.

قاسمی بیان کرد: یک فرد دیگر در تهران وجود داشت که البته او هم از انگلیس به کشور آمده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی کرده بودند خود را قرنطینه و ایزوله کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: بجز این دو مورد تاکنون فرد جدیدی گزارش نشده است.

او افزود: هر نوع ویروس جهش یافته دیگری هم پیدا شود باز هم مردم باید بهداشت فردی را رعایت کنند تا گرفتار این ویروس نشوند.

قاسمی درباره تردد اتباع خارجی از کشورمان بیان کرد: همه کشور‌ها بر اساس قوانینی که برای خود تعیین کرده‌اند، اتباع خود را می‌پذیرند، اما در کشور ثالث پیش بینی شده است، افراد طبق محدودیت‌ها و ضوابط تعیین شده اسناد منفی بود تست خود را ارائه می‌دهند و می‌تواند وارد کشور‌های مدنظر خود شود.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: نسبت به روز‌های ابتدایی گسترش ویروس کرونا مدیریت شده و مرزهایمان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، فعالیت خود را انجام می‌دهند.

او درباره وضعیت استان‌ها و شهر‌های کشور گفت: در حال حاضر شهر سفید نداریم؛ شهر‌ها متناسب با وضعیت روزانه‌ی بستری‌شان به زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند. در حال حاضر ۲۳ شهر نارنجی، ۲۱۰ شهر زرد و ۶ شهر قرمز وجود دارند؛ همچنین استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین حجم شهرهای نارنجی و قرمز را دارند.

نتیجه آزمایش فردا مشخص می‌شود

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره خبر شناسایی دومین مورد کرونای انگلیسی در ایران گفت: نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی که شناسایی شد ما اطرافیان و همسر ایشان را که علامت دار بود تست کردیم و کرونای همسر این فرد مثبت بود.

وی افزود: نمونه کرونای این خانم به انستیتو پاستور ارسال شده است و سکانس ژنی کووید ١٩ همسر فرد مبتلای به کرونای انگلیسی در حال بررسی است و نتیجه آن فردا مشخص می شود و هنوز ابتلای نفر دوم به کرونای انگلیسی هنوز تایید نشده است و در انتظار نتیجه سکانس ژنی کرونا ویروس هستیم.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هیچ کس در سنندج به کرونای انگلیسی مبتلا نشده و نفر اول که ابتلای او به کووید ١٩ تایید شده در تهران است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا مرزها رو نمی بندن خدایا کشورای اروپایی حداقل تا حالا خوش بودن حالا تابیاد قرنتینه متوجه بشن دوباره واکسن براشون میارن ولی ما ایرانیان که از همون اول افسرده بودیم مطمعنا همه خودشون رو میکشن

  • سادات

    بابا ما حالا حالا ها میزبان کروناییم???اخه کرونا تمام کشورا رو باید طی کنیم???تا ببینیم تو کدوم کرونا کشور میمیریم???

  • ناشناس

    چرا به ویروس کوید۱۹ نمیگفتیم ویروس چینی ولی به این جدیده میگیم ویروس انگلیسی مگه کوید۱۹از چین شیوع پیدا نکرد

    • علی

      چون ما مستعمره چینیم . ارباب شی ناراحت میشه

  • مریم

    فقط بلدن بگن خونه بمونین نمیگن ازکجابیارن بخورن دیگه ملت خسته شدن هرروز یه ماجراخونه موندن فقط واسه فقیرهایه بدبخته اقازادهااا برن بگردن وخوش باشن فقط باید فقیرابه دکتراکمک کنن دکتراااباید مریضی روزیاد کنن مریض داشته باشن که بتونن شکم زن وبچشونو پول گشت وگزار زنو بچشونو دربیارن

  • ناشناس

    واقعا اگه راست میگن از همون فرودگاه امام تموم مسافرها رو که پیاده میشن بخصوص ازمقصد انگلیس قرنطینه کنن نه وقتی که وارد شهرو محل سکونتشون که میشن تازه یادشون بیفته که باید طرف رو قرنطینه کنن

  • ناشناس

    افترااااا وتهمت.همین.کلابه همشون

  • مهسا

    من نمیدونم چرا جلوی پروازهای خارج از کشور گرفته نمیشه حتی مسافرت های شهریم کامل ببندن تو مرزهای شهری هم پلیس بزارن اگه مریضی بود که میره دکتر کاغذ داشته باشه راهش بدن یااگه برا وار میره بزارن بره و بیاد‌کسانی هستن که بعد از ۲۰ روز قرنطینه آذر ول کردن و میرن مسافرت گیلان و مازندران جای تفریحی هست و مردم میرن که اینجوری میشه دولت بلید جلوی مسافرت های خارجی‌و داخلی رو کامل بگیره حتی اگه زرد شد وضعیت ادامه بده‌تا وقتی که واکسن پیدا شه خونه‌ موندن تنها نیست که دولت باید جلوشون بگیره کسیکه فقیره مجبوره بره بیرون کار کنه پول دربیاره چون اگه خونه بمونه چی بخورن سیر شن ولی میشه مسافرت داخلی خارجی رو کلا لغو‌کرد همون آقازاده ها و پولدارها هستن که میتونن سفر انگلیس برن آدمای فقیر چه گناهی کردن که اونا توگشت و گزار باشن آدمای فقیر هم بشینن خونه آخه این چه دور و زمونه ای هست ؟؟چه انصافی هست ؟

  • ناشناس

    چراواقعا اجازه میدن ازخارج کشوربیان باوجوداین ویروس جلوگیری نمیکنن فقط کاروکاسبی هاتعطیل میکنن

  • ناشناس

    نه مرزها رو میبندید نه واکسن میخرید تکلیفمون چیه چقدر تو خونه بشینیم خسته شدیم از بی فکری مسؤلان واحمق فرض کردن مردم

  • ناشناس

    عاموازراهمسافرت زمینی هم که شده میارنش