کد مطلب: ۴۸۱۰۷۰

دومین نفتکش ایران هم به ونزوئلا رسید

دومین نفتکش ایران هم به ونزوئلا رسید

دومین کشتی از سه نفتکش ایرانی حامل سوخت عازم ونزوئلا، امروز، وارد آب‌های این کشور شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، دومین کشتی از سه نفتکش ایرانی حامل سوخت عازم ونزوئلا، امروز، وارد آب‌های این کشور شد.

بر اساس آمارهای موسسه رهیابی کشتی های ریفینیتو ایکون، نفتکش «فورچون» در ساعت 1:45 صبح به وقت محلی (5:45 به وقت گرینویچ) از مسیری که نفتکش «فارست» طی کرده بود، به منطقه اقتصادی ونزوئلا رسید.

نفتکش «فارست» روز دوشنبه در بندر الپالیتو، محموله سوخت خود را تخلیه کرد.

بر اساس این آمار، «فاکسون»، سومین نفتکش این ناوگان کوچک، در اواخر این هفته به ونزوئلا می‌رسد و تحویل 820 هزار بشکه بنزین و سوخت‌های دیگر ایران به شرکت ملی نفت و گاز طبیعی ونزوئلا (PDVSA) را تکمیل می‌کند.

این کشتی‌ها تاکنون اقیانوس اطلس را بدون هیچ مزاحمتی طی کردند.

به گفته منابع آگاه و برنامه بارگیری شرکت دولتی PDVSA، انتظار می‌رود یک نفتکش غول پیکر ایرانی (VLCC) نیز این هفته بندر خوزه ونزوئلا را با 1.9 میلیون بشکه نفت سنگین این کشور برای شرکت ملی نفت ایران ترک کند.

تعمیق همکاری اقتصادی کشورهایی که از سوی آمریکا تحت تحریم قرار گرفته‌اند علاوه بر گشودن فضای اقتصادی جدیدی پیش روی این کشورها، اعمال تحریم‌ها را نیز به صورت جدی با چالش مواجه می‌کند و به همین دلیل آمریکا نسبت به این همکاری‌ها واکنش‌های تندی نشان داده است.

پیش از این بعضی رسانه‌های خارجی از مبادله سوخت ایران با طلای ونزوئلا خبر داده بودند.

ایران در ماه می و ژوئن نخستین گروه نفتکش خود را برای صادرات بنزین به ونزوئلا ارسال کرد. این سومین بار است که ایران طی ماه‌های گذشته بنزین به ونزوئلا ارسال می‌کند. دفعه قبل بنزین ایران توسط 4 نفتکش یونانی در حال انتقال به ونزوئلا بود که توسط آمریکا ضبط شد.

البته ایران اعلام کرد که این محموله‌ها را فروخته و پول آنها را تحویل گرفته است.

این محموله‌های توقیف شده هم هنوز اجازه ورود به بنادر آمریکا و تخلیه ندارند زیرا مالکان اماراتی و عمانی 4 محموله سوخت منتسب به ایران که ماه گذشته توسط مقامات آمریکایی مصادره شد، با شکایت به دادگاه نسبت به کنترل این محموله‌ها ادعای حق کردند.

بنا بر درخواست این شرکت‌ها از دادگاه، « شرکت‌های مدعی مبین، عمان فیول و سوهار فیول در این قراردادها سهم مالی دارند و مالکیت و کنترل این محموله‌ها حق بدیهی آنهاست.»

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیچاره ملت ایران

  • ناشناس

    توافقات پشت پرده در جریان است. وگرنه کشتی ایران به ونزو نمی رسید.