کد مطلب: ۴۷۹۷۲۶

وزیر سابق نفت:

حالاحالاها ذخایر نفت ایران تمام‌شدنی نیست

حالاحالاها ذخایر نفت ایران تمام‌شدنی نیست

رستم قاسمی، وزیر سابق نفت درباره ذخایر نفتی ایران معتقد است: ایران ذخایر زیادی دارد و حالاحالاها ذخایر نفت ایران تمام‌شدنی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رستم قاسمی، وزیر سابق نفت ایران که در دولت دهم در سال‌های ۱۳۹۲-۱۳۹۰ عهده‌دار بزرگ‌ترین صنعت کشور بود، اعتقاد دارد: ایران راهی طولانی تا اتمام ذخایر نفتی دارد اما نکته مهم این است که کشورهای پیشرفته تلاش‌های زیادی برای تغییر سبد انرژی به سوی سهم بیشتر انرژی‌های نو انجام داده‌اند و این راه در حال طی شدن است؛ بنابراین ایران باید با کسب تجربه و توانمندی علمی بالاتر سهم خود را در سبد انرژی آینده حفظ کند.

وی در گفتگو با تلویزیون اینترنتی «اکو‌ایران» که مکتوب آن را دنیای اقتصاد منتشر کرده، درباره ایران بعد از نفت گفته است: خوشبختانه ما ذخایر زیادی داریم و حالاحالاها ذخایر نفت ایران تمام‌شدنی نیست و ان‌شاء‌الله آمار و ارقام این را نشان می‌دهد. ولی خب عرض کردم که به هر حال این ذخایر نفتی یک روزی تمام‌شدنی است. از آن طرف دنیا به سمت تغییر سبد انرژی حرکت می‌کند که ما نباید این اتفاق را از دست بدهیم. ایران بعد از نفت که حالا سال‌های طولانی خواهد بود، ولی تغییر سبد انرژی ممکن است به‌زودی اتفاق بیفتد.

قاسمی تصریح کرد: آنچه مهم است این است که ما در این تغییر سبد انرژی اساسا جایگاه خودمان را در تولید انرژی در دنیا حفظ کنیم. تولید انرژی در دنیا یا داشتن تجربه و قدرت علمی سبد انرژی‌های جدید می‌تواند جایگاه ایران را بعد از نفت هم در همین سطح حفظ کند. ایرانی‌ها باهوش هستند و همین الان شرکت‌های خیلی خوب و دانش‌بنیانی به‌وجود آمدند که می‌توانند این نقش را در حوزه‌ نفت به‌خصوص نقش خودش را در سبد (جدید) انرژی ایفا کنند و این اتفاق به‌نظر من در کشور شروع شده و می‌تواند به سرعت و با جدیت ادامه داشته باشد تا ما از این مسیری که دنیا در آن حرکت می‌کند عقب نیفتیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای کاش همین امروز تمام میشد. چه چیزی از اون به مردم رسیده؟

    • ناشناس

      به مردم چیزی نرسیده ولی گردن ایشان و امثالهم را خوب کلفت کرده!
      اونا کجا مردم بدبخت کجا!

  • امیرداداش

    تا ده سال دیگه خودروهای برقی امپراتوری شان شروع میشود و سوخت اتمی جایگزین سوخت فسیلی و دوره نفت هم به سر می آید
    پس دلخوشی الکی ندید

  • ناشناس

    جیب شما هم حالا حالاها پر شدنی نیست

    • مهدی

      دمت گرم هه