کد مطلب: ۶۷۷۳۹۶

رئیسی شخصا وارد مذاکرات هسته‌ای می‌شود؟

رئیسی شخصا وارد مذاکرات هسته‌ای می‌شود؟

روزنامه شرق در یادداشتی ، حضور فعال رئیسی با استفاده از جایگاه حقوقی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و به‌دست‌گرفتن فرمان مذاکرات هسته‌ای را پیشنهاد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیسی شخصا وارد مذاکرات هسته‌ای می‌شود؟

روزنامه شرق در یادداشتی که به راه حل‌های برجام اشاره دارد نوشت: گام اول در خروج از وضعیت کنونی، تفاهم داخلی در ضرورت خروج از بن‌بست کنونی و احیای برجام است.

باید بپذیریم که بن‌بست مذاکرات احیای برجام به نحو محسوسی به زیان ایران است. موضوعی که ظاهرا نظر مسئولان کشور نیز بر آن است و براساس اطلاعات مورد وثوق تصمیم نظام بر «توافق» است.

در اینکه چه عامل یا عواملی در آخرین لحظه مانع عبور از این‌ پل می‌شود گمانه‌زنی‌هایی مطرح است.

جناحی خاص در داخل برجام را «خسارت محض» می‌داند، روسیه احیای برجام را تا زمانی که از بحران اوکراین بیرون نیامده، به صلاح منافع خود نمی‌داند، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه مخالف عادی‌شدن روابط ایران با جهان هستند و احیای برجام را گامی بزرگ در جهت حضور قدرتمندانه ایران در منطقه و جهان ارزیابی می‌کنند.

از یاد نبریم در صورت احیای برجام، وفق قطع‌نامه ۲۲۳۱ در سال ۲۰۲۵ برنامه هسته‌ای ایران از دستور کار شورای امنیت سازمان ملل خارج خواهد شد.شش قطع‌نامه شورای امنیت که به دلیل قطع‌نامه ۲۲۳۱ به حالت تعلیق درآمده، لغو خواهد شد.

همین مخالفت‌ها برای اتخاذ تصمیم سیاسی به‌منظور عبور از موانع احیای برجام کفایت می‌کند. مشکل در «تصدی مسئولیت» در سطحی است که بتواند بر مخالفت‌ها غلبه کرده و در هماهنگی با رهبری هرچه سریع‌تر مذاکرات را به ایستگاه پایانی برساند.

پیشنهاد مشخص شرق ، حضور فعال جناب رئیسی با استفاده از جایگاه حقوقی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و به‌دست‌گرفتن فرمان مذاکرات هسته‌ای است.

تا زمانی که این اتفاق نیفتد، عناصر داخلی و خارجی مخالف برجام، صحنه‌گردان مذاکرات و ازدست‌رفتن فرصت‌های تکرارنشدنی، خسارت به کشور و درآمدهای نجومی برای کاسبان تحریم خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام اقای ریسی بخدا به جدت قسم با تمام دنیا رابطه برقرار کنید تا کیم مردم ایران درفشار گرانی بسر برند مردم دیوانه شدند هر چه شما کردید

  • ناشناس

    چی شود بر جام دیگر امیدی به برجام که به فرجام برسد وجود ندارد روسیه تا جنگ اوکراین هست اجازه نخواهد داد بعد جنگ دیگر برجام برای اروپا نفعی و فایده ندارد میلی به توافق ندارد وایران باید با خاری قبول کند

  • لیدا

    رئیسی جان بما کمک کن مم مادر دوتا بچه هستم …۹ ساله طلاق گرفتم حقوق ندارم همش دستم پیش همه درازه .از این زندگی خسته شدم

  • ناشناس

    موفق باشید آقای رئیسی

  • ناشناس

    آقای رئیسی اولین و مهمترین کار این است یا به دیدار بایدن برو یا از او دعوت کن به به دیدارت بیاید .یکبار برای همیشه تمامش کنید از روسیه و سوریه و عراق و کل اروپا آبی گرم نمی شود

    • ناشناس

      نود درصد مردم همین را می خواهند

  • ناشناس

    ایران باید هرچه سریعتر به این توافق بپیونده ،جمعیت به سرعت داره پیر میشه ،اجاره بها سربه فلک کشیده و ضعیت خودرو و مسکن اسفناکه ،از لحاظ ثبات هم که آرزوی فقط یکماه ثبات به دل همه ایرانی ها مونده.

  • دکتر

    سلام. آقای رءیسی بهوش باشید. جمهوری اسلامی را. مانند کشور اکراین نکنند. خلع سلاح کنند بگن ما از شما همایت می کنیم. حالا اکراین را بحال خودش رها کردن. هیج کشور اروپای خود آمریکا هم حمایتش نکرد. نون خالی میخوریم ولی تن به ذلت نمی دهیم

  • ناشناس

    سلام آقای رئیسی خداقوت

  • ناشناس

    ایران اهل مذاکره نیست .اگر چنین بود رو در رو با آمریکا مذاکره می‌کرد. مگر می‌شود مسئله ای اینچنین پر اهمیت با واسطه و پیغام و پسغام ختم بخیر شود در ثانی در داخل جریان مخالف برجام دست بالا را دارد رسانه های زیاد رادیو تلویزیون و جناح های پر قدرت همه مخالف حل شدن تمام مسائل فی مابین ایران و آمریکا هستند و نانشان ازادامه تحریم است .

  • ناشناس

    کسانیکه با توافق باآمریکاه ودنیای غرب مخالفت می کنندوباسنگ اندازی ازبه نتیجه رسیدن برجام شیطنت می کنندبایدبادستورحکومتی دهان اینهارابرای همیشه بست مملکت ببینیدبه چه وضعیتی افتاده است عاقلان توافق میکنند….