کد مطلب: ۲۴۵۷۸۸

رایزنی برای افزایش روابط تجاری بنادر ایران و بندر باکو

رایزنی برای افزایش روابط تجاری بنادر ایران و بندر باکو

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رایزنی مسئولان این سازمان با مدیر بندر باکو درباره­­­ افزایش روابط تجاری و حمل‌و‌نقل بین بنادر ایران و بندر باکو و نیز فعال تر شدن ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال به جنوب خبر داد.

هادی حق‌شناس با اشاره به سفرهیئت ایرانی در اجلاس بین‌المللی بنادر تجاری و لنگرگاه‌ها در باکو، افزود: حضور در این همایش فرصت مناسبی برای بیان ظرفیت بنادر کشور بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیلی از سرمایه‌گذاران با توانایی بنادر ایران آشنا نیستند به همین دلیل حضور فعالانه ایران در رخدادهای بین المللی به توسعه روابط و همکاری‌های مشترک کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس بین‌المللی بنادر و لنگرگاه‌ها در باکو، عوامل توسعه و افزایش کارایی بنادر مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهارداشت: راهکارهای افزایش حجم تجارت بین بنادر، جستجوی بهترین مسیرهای حمل و نقلی و انتقال تجربیات از دیگر مواردی بود که در این همایش مطرح شد.

حق شناس گفت: در یکی از پنل های همایش بنادر و لنگرگاه‌ها، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشت و در ارتباط با عوامل توسعه و مدل‌هایی که منجر به بهبود کارایی بنادر می‌شود، صحبت کرد.

وی با تاکید بر اینکه معمولا در حاشیه چنین همایش‌هایی ملاقات‌هایی نیز انجام می‌شود که می‌تواند بسیار مهم باشد، افزود: در همایش بنادر و لنگرگاه‌ها با مدیر بندر باکو ملاقاتی داشتیم تا شاهد افزایش روابط تجاری و حمل و نقل بین بنادر ایران و بندر باکو باشیم. موضوعی که می‌تواند برای رونق بیشتر بنادر شمالی کشور بسیار اثرگذار باشد.

دراجلاس بین المللی بنادر تجاری و لنگرگاه‌ها در باکومحمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی، معاون امور بندری، مدیرکل امور تعرفه و ترانزیت، مدیربندر امیرآباد، نمایندگان شرکت سینا به عنوان یکی از اپراتورهای بندرشهید رجایی حضور داشتند. این همایش به مدت چهار روز با حضور ۴۰۰ مهمان خارجی در باکوی آذربایجان برگزار شد و در آن مدیران بنادر دنیا و صاحب نظران این حوزه حضور داشتند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.