کد مطلب: ۱۶۶۵۴۲

رشد ارزش صادرات معدنی در ۶ ماهه نخست امسال

رشد ارزش صادرات معدنی در 6 ماهه نخست امسال

ایمیدرو، از افزایش چهاردرصدی ارزش و رشد هشت درصدی وزن تولیدات صادراتی بخش معدن و صنایع معدنی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از افزایش چهاردرصدی ارزش و رشد هشت درصدی وزن تولیدات صادراتی بخش معدن و صنایع معدنی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از ایمیدرو؛ از آغاز فروردین تا پایان شهریورماه امسال، 34 میلیون و 617 هزار تن انواع محصولات معدنی و صنایع معدنی شامل سنگ آهن، زنجیره سیمان، انواع محصولات سفال، کاشی و سرامیک، زنجیره فولاد و محصولات جانبی، انواع سنگ، مس و صنایع پایین دستی، زنجیره آلومینیوم و محصولات مرتبط، کروم، زغال سنگ و کک، زنجیره سرب و روی، انواع فرو، زنجیره مولیبدن، میکا، زنجیره تیتان، نیکل و محصولات جانبی و فلزات گرانبها به خارج از کشور صادر شد.

ارزش این میزان صادرات، چهار میلیارد و 778 میلیون دلار بود.

میزان واردات محصولات معدن و صنایع معدنی در 6 ماهه نخست امسال، 2 میلیون و 685 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد کاهش داشت.

عمده کاهش واردات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات پایین دستی، زنجیره سرب، سنگ آهن، فلزات و سنگ‌های گران‌بها بود.

ارزش صادرات بخش معدن در سال 1395 با وزن 30 میلیون و 26 هزار تن به رقم یک میلیارد و 399 میلیون دلار رسید که نسبت به عملکرد سال 1394 از نظر وزن و ارزش به ترتیب 49 و 41 درصد رشد را ثبت کرد.

سامان‌دهی واردات و صادرات و حمایت از تولید داخلی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال».

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.