کد مطلب: ۱۱۷۸۱۰

رشد اقتصاد ترکیه منفی شد

رشد اقتصاد ترکیه منفی شد

اداره آمار دولت ترکیه اعلام کرد، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱.۸ درصد کاهش یافته است. به نقل از بلومبرگ، کاهش مصرف موجب شده تا اقتصاد ترکیه در سه ماهه سوم امسال به شکل غیرمنتظره ای کوچک شود. این مهمترین شاخصی است که نشان می دهد کودتای نافرجام

اداره آمار دولت ترکیه اعلام کرد، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱.۸ درصد کاهش یافته است.
به نقل از بلومبرگ، کاهش مصرف موجب شده تا اقتصاد ترکیه در سه ماهه سوم امسال به شکل غیرمنتظره ای کوچک شود. این مهمترین شاخصی است که نشان می دهد کودتای نافرجام ماه جولای در ترکیه و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن به میزان اعتماد سرمایه گذاران به اقتصاد ترکیه آسیب زده است.
اداره آمار دولت ترکیه اعلام کرد، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم امسال 1.8 درصد کاهش یافته است. برآورد بلومبرگ نشان می دهد که رشد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور به 0.3 درصد رسیده است.
مصرف داخلی که حدود دو سوم از اقتصاد ترکیه را تشکیل می دهد 3.2 درصد نسبت به یک سال قبل کاهش یافته و این شاهد دیگری است بر آسیب دیدن فعالیت های اقتصادی از کودتای ماه جولای. هزینه های دولتی در زمینه پرداخت دستمزدها، خرید کالا و خدمات 23.8 درصد افزایش یافته و این مسئله سبب کاهش تاثیرات ناشی از افت سرمایه گذاری در اقتصاد ترکیه شده است. میزان سرمایه گذاری در ترکیه در سه ماهه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال 2015، 0.6 درصد کاهش داشته است.
به گزارش تسنیم، به دنبال انتشار این گزارش، امروز ارزش لیره در بازار استانبول یک درصد کاهش یافت و به 3.5121 در ازای هر دلار آمریکا رسید.
اداره آمار دولت ترکیه هفته گذشته گفته بود روش محاسبه تولید ناخالص داخلی این کشور را تغییر داده تا آن روند فعالیت های اقتصادی در کشور را بهتر مورد سنجش قرار دهد. در نتیجه این تغییر، سال مبنا برای محاسبه تولید ناخالص داخلی از 1998 به 2009 تغییر کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.