کد مطلب: ۴۵۲۴۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد دلار و افت طلا در معاملات چهارشنبه / چرا فلز زرد افت کرد؟

رشد دلار و افت طلا در معاملات چهارشنبه / چرا فلز زرد افت کرد؟

در معاملات امروز بازارهای آسیایی، نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان موجب شد، شاخص دلار رشد کند. قیمت جهانی طلا اما کاهش یافت.

نگرانی‌ها از واکنش ایالات متحده به چین برای اجرایی کردن قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ موجب شد، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یافته و شاخص دلار رشد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرده: چین در زمینه اقداماتش در مورد هنگ‌کنگ اشتباه بزرگی می‌کند. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شرکت‌های آمریکایی از چین و هنگ‌کنگ برگردند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز چهارشنبه با رشد ۰٫۲۲ درصدی در سطح ۹۹٫۱۲ قرار گرفت.

قیمت یورو هم در برابر دلار آمریکا و پوند انگلیس افزایش یافت. امروز همچنین قرار است جزئیات صندوق نجات مالی یورو امروز منتشر شود.

هر یورو در معاملات بازارهای آسیایی به‌ازای ۱٫۰۹۸۳ دلار مبادله شد.

برخی سرمایه‌گذاران بر این باورند که با ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی پس از مهار ویروس کرونا ، شرایط عادی می‌شود؛ درحالی‌که برخی دیگر نگران تحریم‌ها و تعرفه‌های جدید آمریکا علیه چین هستند.

به این ترتیب، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران میان خوش‌بینی و بدبینی مانده‌اند و این روند پیش‌بینی بازارها را به‌شدت دشوار کرده است.

به‌گفته برخی کارشناسان، ادامه روند فعلی موجب افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن شده و در نتیجه قیمت دلار آمریکا افزایش خواهد یافت.

هر دلار آمریکا روز چهارشنبه‌ به‌ازای ۱۰۷٫۵۱ ین ژاپن مبادله شد.

قیمت جهانی طلا امروز اندکی کاهش یافت. درحالی‌که انتظار می‌رود، تنش‌ها میان پکن و واشینگتن موجب رشد قیمت فلز زرد شود، اما خوش‌بینی‌ها به بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی، افت قیمت‌ها را به‌دنبال داشته است.

هر اونس طلا روز چهارشنبه با قیمت هزار و ۷۰۶ دلار و ۹۴ سنت مبادله شد و به این ترتیب افت ۰٫۳ درصدی را تجربه کرد.

رشد دلار از دیگر دلایل قیمت جهانی طلا بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    کاش قیمت طلا بیاد پایین ولا شرمنده خانواده ایم.انشاالله بصورت چشمگیر بیاد قیمت پایین الهی امین