کد مطلب: ۴۱۲۵۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت دلار و پوند در معاملات جهانی / طلا به پایین‌ترین سطح یک هفته گذشته رسید

اولین قیمت دلار و پوند در معاملات جهانی / طلا به پایین‌ترین سطح یک هفته گذشته رسید

داده‌های مثبت اقتصادی منتشرشده در آمریکا از یک‌سو و افزایش امیدها به پایان جنگ تجاری از سوی دیگر رشد شاخص دلار را در اولین روز از معاملات هفته جدید میلادی به‌دنبال داشت. قیمت جهانی طلا اما به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید.

به‌دنبال انتشار اخبار خوشبینانه درباره روند مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین دلار در اولین روز از معاملات هفتگی اندکی رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز همچنین به دلیل افزایش امیدها برای خروج قریب‌الوقوع بریتانیا از اتحادیه اروپا پوند انگلیس در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

هر پوند انگلیس امروز با 0.2 درصد رشد به‌ازای 1.2854 دلار مبادله شد.

از مهم‌ترین دلایل تقویت دلار در هفته گذشته داده‌های اقتصادی منتشرشده در ایالات متحده است که خبر از رشد بخش تولید و خدمات در این کشور می‌دهد.

هر دلار آمریکا امروز با 0.1 درصد رشد در برابر ین ژاپن به 108.78 ین رسید.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح 98.258 واحد قرار گرفت.

در عین حال، افزایش امید سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به فاز اول توافق تجاری، تقاضا برای دارایی‌های امن را کاهش داده است؛ تا جایی که قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به هزار و 461 دلار و 24 سنت رسید.

علی‌رغم افت قابل توجه فلز زرد در هفته‌های اخیر، گزارش‌ها اما نشان می‌دهد، تحت تاثیر افزایش عدم قطعیت ناشی از جنگ تجاری، قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی 14 درصد رشد کرده است و این بهترین عملکرد سالانه فلز گرانبها طی 9 سال گذشته محسوب می‌شود.

جنگ تجاری 18 ماهه و وضع تعرفه‌های مقابله‌جویانه بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها، رهبران ایالات متحده و چین روز جمعه تمایل خود به امضای توافقی اولیه و پایان دادن به جنگ تجاری که رشد جهان را آهسته کرده، نشان داده‌اند. این خبر می‌تواند تقویت بازارهای جهانی و افت اشتها برای دارایی‌های امن از جمله طلا و ین ژاپن را به همراه داشته باشد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.