کد مطلب: ۳۵۸۵۲۹

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷

روز قدرت‌نمایی صنایع بزرگ و رشد ۱۴۰۰ واحدی شاخص بورس

روز قدرت‌نمایی صنایع بزرگ و رشد 1400 واحدی شاخص بورس

بازار سهام امروز با افزایش تقاضا در نمادهای دلاری همراه بود. افزایش قیمت در نمادهای فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی توانست شاخص بورس تهران را در سطح بالاتری قرار دهد. روند گروه فلزات اساسی در مثبت‌های بالا، قیمت سهام نمادهای این گروه را بهبود بخشید.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار سهام شاهد معاملات کم‌حجم است. بازار سهام روز گذشته که با رشد ناچیزی همراه بود، امروز توانست شاخص بورس را به کانالی بالاتر منتقل کند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز، با رشد 1463 واحدی معادل 0.9 درصد همراه شد و دوباره به کانال 164 هزار واحدی بازگشت. شاخص امروز در سطح 164 هزار و 470 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 19 اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 155 هزار معامله به ارزش 619 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 629 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های بانکی و فلزات اساسی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند. گروه بانکی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 76 میلیارد تومان در صدر لیست قرار گرفت.

شاخص بورس در ۱۹ اسفند ۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ، گروه تامین آب، برق، گاز و غذایی بجز قند و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه زراعت بودند.

شاخص بورس ۱۹ اسفند ۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فملی، فولاد و وبملت و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای رمپنا، همراه و های وب بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 8.2 میلیارد تومان متعلق به نماد مبین و بیشترین عرضه نیز با ۴٫8 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

شاخص بورس ۱۹ اسفند ۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 19.4 واحدی در سطح دو هزار و 70 واحد قرار گرفت که نمادهای ذوب و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نماد ارفع بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

آمارهای ضعیف اقتصادهای بزرگ جهان مزید بر علت شد تا بازار سهام روز گذشته هفته کم رمقی را شروع کند، اما امروز بازار سهام در آرامش خبری و هم‌زمان با تعطیلی بازارهای بین‌المللی، روزی کم‌حاشیه را سپری کرد.

در گروه معدنی‌ها امروز معاملات مثبت سپری شد. کگل، کچاد، کنور، کگهر و ومعادن با رشد در محدوده‌های مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

بازار سهام امروز با افزایش تقاضا در نمادهای دلاری همراه بود. افزایش قیمت در نمادهای فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی توانست شاخص بورس تهران را در سطح بالاتری قرار دهد. روند گروه فلزات اساسی در مثبت‌های بالا، قیمت سهام نمادهای این گروه را بهبود بخشید.

برای دومین روز پیاپی اکثر نمادهای غذایی در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

نمادهای بانکی نیز معاملات نسبتا خوبی را پشت سر گذاشتند و اکثر نمادهای آن در دامنه مثبت دادوستد شدند. با شایعه دوباره افزایش سرمایه بانک تجارت باز هم بازار شاهد افزایش تقاضا در معاملات نماد وتجارت بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.