کد مطلب: ۳۱۰۴۶۱

دلیل رشد لاک پشتی امروز بازار سرمایه چه بود؟

دلیل رشد لاک پشتی امروز بازار سرمایه چه بود؟

شاخص در جریان معاملاتی امروز با افزایش 168 واحد در رقم 181 هزار واحد جای گرفت، دلیل رشد لاک‌پشتی امروز بازار سهام چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، پس از احیای بازار سرمایه در روز گذشته، امروز چهارشنبه (18 مهرماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 13171 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 168 واحد در رقم 181015جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 6097 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 18 واحد در رقم 2012 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای سپ، پاکشو، شپنا، قشرین، رتکو، وسپه، معادن، شبریز، شبندر، تاپیکو، شتران، خوساز، فولاد، کچاد، فاراک، غدام صفوف خرید تشکیل شد، اما صفوف فروش مربوط به نمادهای غبشهر، پکرمان، ولساپا، فاراک، ثمسکن، سدور، شکلر، فاراک بود.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «شپنا، کچاد، تاپیکو، پارس، پارسان » بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « رمپنا، اخابر، وبصادر، حکشتی، وتجارت» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وخارزم، وبصادر، فملی، خپارس، فولاد » بود و نمادهای « شپنا، پترول، وتجارت، امینیکم، کچاد » بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

بازار در حال برگشت به روال طبیعی است

هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص رشد 168 واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز جریان معاملاتی هفته سوم مهرماه بازار سرمایه، گفت: بازار در حال برگشت به روال طبیعی است و به دلیل خروج سهامداران تازه‌ وارد از بازار سرمایه سهم‌های بنیادی از غیر بنیادی در حال جدا شدن هستند، به همین جهت اکنون بازار قابل تحلیل بوده و می‌توان در خصوص روند شاخص کل بورس در فصل پاییز نظر داد. معتقدم روند شاخص کل بورس در بازه زمانی بلندمدت صعودی خواهد بود.

نصیری افزود: با توجه به اینکه گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها در حال آماده شدن است و به مرور تا اوایل آبان ماه بر روی سامانه کدال قرار خواهند گرفت، به همین جهت معتقدم شرکت‌هایی که در شش ماهه نخست امسال عملکرد خوبی داشتند دوباره می‌توانند مورد تقاضا برای خرید سهام قرار گیرند و شرکت‌های فولادی، معدنی، پتروشیمی با توجه به گزارش‌های ماهانه‌ای که ارائه داده‌اند در اولویت‌ قرار دارند.

صعود شاخص به قله 240 هزار واحدی

محسن تقی‌نژاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص رشد 168 واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز جریان معاملاتی هفته سوم مهر ماه بازار سرمایه، گفت: گفت: متاسفانه همچنان هیجان فروش برخی نمادها از سوی حقیقی‌های بازار وجود دارد، البته هیجان فروش نسبت به روزهای گذشته بسیار کمتر شده که این موضوع بیانگر آن است که یا تازه واردها به دلیل ترس کلا از بازار خارج شده‌اند و یا پول نقد آنها وارد سهام‌های دیگر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: درحال حاضر از نظر تحلیل تکنیکال در موج چهارم الیوت قرار داریم که این موج چهارم از خسته کننده‌ترین موج‌ها به شمار می‌رود، بنابراین باید صبر کرد که تا چه زمانی این روند ادامه دارد، اما معتقدم به احتمال بسیار قوی تا سه ماه آینده شاخص کل بورس به قله 240 هزار واحد خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.