کد مطلب: ۱۷۷۶۱۴

رشد ۹۴۰۰ واحدی شاخص بورس سوئیس

رشد ۹۴۰۰ واحدی شاخص بورس سوئیس

بورس سوئیس در معاملات آخرین روز هفته با افزایش نسبی شاخص اصلی همراه شد در حالی که رشد قیمت سهام شرکت Roche بیشترین تأثیر را در این روند افزایشی از خود به جای گذاشت.

شرکت دارویی سوئیسی روچه که محصولات تولید شده خود را از طریق دو شرکت تابعه صنابع داروسازی روشه و شرکت روشه دیاگنوستیکس به سراسر جهان عرضه می‌کند توانست با افزایش قیمت سهام، شاخص اصلی این کشور را با رشد همراه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش، از دلایل رشد ۹۴۰۰ واحدی شاخص اصلی بورس سوئیس، می توان لایحه مالیاتی آمریکا را نیز نام برد که تأثیر بسزایی در بازارهای جهانی داشته است.

در بازار این کشور، قیمت سهام گروه بانکداری خصوصی جولیوس بائر، با رشد۱.۲ درصدی همراه شد در حالی که بانک کردیت سوئیس و «یو بی اس» توانستند با رشد ۰.۵ درصدی معاملات را خاتمه دهد.

در ادامه، شرکت روچه با رشد یک درصدی همراه شد و شرکت دارویی نووارتیس نیز ۰.۱ درصد افزایش قیمت سهام را به ثبت رساند.

اما در دیگر بازارهای اروپایی، شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۵ درصدی همراه شد در حالی که شاخص داکس آلمان روند صعودی ۰.۲ درصدی را از آن خود کرد.

شاخص کک فرانسه افت ۰.۱ درصدی داشت در حالی که شاخص آیبکس اسپانیا نیز ۰.۲ درصد منفی شد.

اما در بازارهای آسیایی، شاخص نیکی ژاپن با افت ۰.۶ درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص شانگهای چین ۰.۸ درصد افت کرد.

در بازار آمریکا نیز، شاخص داوجونز ۰.۵ درصد مثبت شد، اس اند پی۰.۹ درصد افزایش داشت و نزدک هم با رشد ۱.۱ درصدی شاخص اصلی معاملات را خاتمه داد.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.