کد مطلب: ۳۴۸۴۴۳

اویل‌پرایس بررسی کرد:

رشد ۱۲ درصدی بازار نفت طی ۱۴ سال گذشته

رشد 12 درصدی بازار نفت طی 14 سال گذشته

گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نفت در ماه ژانویه 2019 بهترین عملکرد ماهانه خود را طی 14 سال گذشته ثبت کرده و با رشد 12 درصدی مواجه بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نفت در ماه جاری میلادی -ژانویه 2019- بهترین عملکرد ماهانه خود را طی 14 سال گذشته ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، علی‌رغم آنکه قیمت نفت به دنبال انتشار گزارش‌های مربوط به افزایش تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا و احتمال رشد تولید این کشور، با کاهش مواجه شده، اما کارشناسان بر این باورند که بازار نفت در ماه ژانویه بهترین عملکرد خود را از سال 2005 تاکنون داشته است.

روز گذشته قیمت نفت خام برنت با کاهش 1.43 درصدی مواجه شد و هر بشکه نفت با قیمت 60.71 دلار معامله شد. همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 1.69 درصد کاهش، به 52.78 دلار رسید.

روز جمعه شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز در گزارش خود اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گازی این کشور رشد قابل توجهی داشته است. بر اساس این گزارش، تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 862 و تعداد دکل‌های گازی با یک درصد افزایش به 197 رسیده است. این گزارش نشان می‌دهد که در مجموع 112 دکل نفت و گازی در مقایسه با سال گذشته در ایالات متحده آمریکا اضافه شده که از این میزان 103 دکل نفتی بوده است.

انتشار این گزارش واکنش بازار را به دنبال داشت. نشانه‌ها مبنی بر افزایش تولید شیل، موجب کاهش قیمت طی چند روز گذشته شد.

با این حال، کارشناسان بر این باورند که عوامل دیگری هم در این کاهش قیمت موثر بوده‌اند. اطلاعات منتشرشده مربوط به کاهش سود کارخانه‌های صنعتی در چین به نگرانی بازار افزوده است. به طور قطع، با کاهش رشد اقتصادی چین، این کشور تقاضای کمتری در سال 2019 برای نفت خواهد داشت.

علی‌رغم این کاهش اما بر اساس بررسی‌های انجام شده در روز دوشنبه -چهار روز پیش از پایان ماه ژانویه- به نظر می‌رسد بازار نفت طی 14 سال گذشته حدود 12 درصد رشد داشته است.

آخرین بار در ژانویه سال 2005 قیمت نفت با رشد 14 درصدی مواجه بود و از آن زمان تاکنون قیمت نفت برای اولین بار در ماه ژانویه رشد 12 درصدی داشته است.

بر اساس گزارش‌های کامرتس‌بنک، قیمت نفت در سه ماهه چهارم سال 2018 با کاهش قابل توجهی مواجه شد که به دنبال آن فعالیت‌های تولیدکنندگان شیل تا حد زیادی محدود شد.

این بانک آلمانی همچنین اعلام کرده است که چاه‌های نفتی فعال که در سه‌ماهه چهارم سال فعالیت‌ خود را محدود کرده بودند به زودی حفاری‌های خود را از سر خواهند گرفت.

امروز سه‌شنبه هر بشکه نفت خام برنت به 59.92 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز به 52.17 دلار کاهش یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.